«جهانگیر قنبری» روز سه‌شنبه به مناسبت هفته کودک(۱۳ تا ۱۹ مهرماه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سنین پیش دبستان بهترین دوران در شکل‌گیری شخصیت و کاشتن بذر اخلاق، نهادینه کردن مفهوم مشاررکت‌جویی اجتماعی،روحیه پرسشگری و مولفه‌های مهارتی است و کانون پرورش فکری بر اساس ماموریت‌هایش با شیوه‌های جذاب و اثرگذار در این موضوعات فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: شعار امسال هفته کودک «آینده را باید ساخت» انتخاب شده و این مهم به‌دلیل جایگاه تعلیم و تربیت در سنین نونهالی و کودکی است که تاثیرات خود را تا پایان عمر بر کیفیت زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌گذارد و تعیین کننده مناسبات و روابط بین فردی در جامعه است.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هدفمند آموزشی و پرورشی استعداد کودکان هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای ارزشمند است که خود را در زنجیره توسعه کشور در سال‌های آتی نشان می‌دهد.

قنبری فرهنگ سازی در رفتارهای زیستی، تقویت خودمراقبتی در امور فردی و اجتماعی‌، آشنایی با مهارت‌های زندگی در راستای کاهش آسیب پذیری اجتماعی را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در راهبردهای پرورشی این نهاد مدنظر است.

وی یادآور شد: اجرای طرح خیرات فرهنگی، پخش فیلم سینمایی ضربه فنی، برگزاری کارگاه‌های بهداشتی، برنامه کودکان و روستا، نشست ادبی با حضور نویسندگان کودک و نوجوان، رونمایی از تمبر با موضوع نقاشی اعضای کانون، برپایی گردهمایی هفته کودک،بازدید رایگان اعضا از موزه ها، عیادت از کودکان بیمار و جشن همدلی و دانایی در دانشگاه علوم پزشکی از جمله برنامه های هفته کودک و نوجوان در استان مرکزی بود.

۴۴ مرکز ثابت، سه مرکز پستی و ۲ واحد سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی به بیش از ۱۷ هزار عضو خدمات رسانی دارند.

۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.