به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی با اشاره به نقش مکبرین و موذنین در هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن فریضه الهی اظهار کرد: اذان‌گو، با لحن و صوت زیبای خود، توجه نمازگزاران را به نقطه مرکزی اجتماع رحمانی جلب می‌کند و مکبر نیز با اعلام تکبیره‌الاحرام، لحظه اتصال به قرب الهی را فریاد می‌زند و همگان را به رعایت آداب نماز دعوت می‌کند.
وی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای تجلیل و تکریم و اشاعه سنت حسنه اذان‌گویی و مکبری، سومین جشنواره «بچه‌های محراب» را ویژه پسران در 2 رشته مکبری (رده سنی 8 تا 12 سال) و مؤذنی (رده سنی 12 تا 16 سال) در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می‌کند.
سیدآبادی افزود: همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، فراخوان و مکاتبه با ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی مساجد توسط مدیریت فرهنگی هنری مناطق 22گانه انجام شده تا مشخصات مکبرین و موذنین کودک و نوجوان مساجد شهر تهران تا 22خردادماه سال جاری گردآوری شود.
رئیس فرهنگسرای اخلاق گفت: پس از احصا مشخصات مکبرین و موذنین مناطق مختلف شهر تهران، 28 خرداد تا 14 تیرماه، مرحله داوری در یکی از مساجد محوری هر یک از مناطق 22گانه شهر تهران با حضور داورانی که با همکاری فرهنگسرای قرآن انتخاب شدند، مکبرین و موذنین هر منطقه بر اساس شاخصه‌هایی از جمله صوت و لحن، صحت قرائت و فصاحت و رعایت ترتیب، ارزیابی و رتبه‌های اول تا سوم مناطق در رشته‌های مکبری و مؤذنی مشخص و هدیه‌ای فرهنگی همراه با گواهی حضور یکایک کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مرحله داوری داده می‌شود.
وی افزود: آیین اختتامیه و اهدای هدایای مکبرین و موذنین برگزیده هر منطقه با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شخصیت‌های فرهنگی مذهبی، مدیران فرهنگی هنری مناطق 22 گانه و روسای فرهنگسراها در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار و به 120 مکبر و مؤذن برگزیده مناطق 22 گانه شهر تهران لوح تکریم و جوایزی اهدا می‌شود.
دبیر اجرایی سومین «جشنواره بچه‌های محراب» از تمامی کودکان و نوجوانان 8 تا 12 سال و مؤذن 12 تا 16 سال دعوت کرد به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل زندگی خود مراجعه و برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کنند.
دبیرخانه سومین جشنواره بچه‌های محراب در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه چهارم فرهنگسرای اخلاق واقع شده و شماره تلفن 33355036 آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره است.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.