به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان ساوه، افزود: باید از ظرفیت آموزش و پرورش، شوراها، دهیاران، شهرداری ها و سایر ارگان‌ها برای آموزش و ترویج مصرف صحیح آب استفاده شود.
وی اظهار داشت: در حوزه کشاورزی برای کاهش مصرف آب نیاز است که طرح‌های آبیاری نوین مورد استفاده قرار گیرد و یا الگوی کشت تغییر یابد.
میرزایی گفت: میانگین مصرف  آب برای هر فرد در شهرستان ساوه ۲۴۰ لیتر  است که این میزان باید کاهش پیدا کند.
وی افزود: مخازن آب سفره‌های زیرزمینی ساوه با کسری ۷۴ و هفت میلیون متر مکعبی آب مواجه است که با اقدامات کنترلی باید این کمبودها جبران شود.
فرماندار ساوه تشریح کرد: در مصرف آب باید نسل‌های بعد نیز دیده شود تا آیندگان برای برداشت آب با مشکلات عدیده  مواجه نشوند.
وی بیان کرد: الزام‌آور کردن هوشمندسازی کنتورهای آب، تدوین برنامه عملیاتی به منظور تولید پساب، انجام فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی و برخورد با اشخاصی که فراتر از حدمجاز مصرف دارند از جمله اقداماتی است که باید در برنامه مصرف بهینه آب گنجانده شود

میرزایی گفت: مصرف برق امسال بیش از سال گذشته بود اما با مدیریت صحیح شرکت توزیع  مسئله خاموشی رخ نداد.
 وی ادامه داد: در شهرستان ساوه نگاه علمی و کارشناسانه به مدیریت مصرف آب تعریف شده که این نگاه مستلزم ظرافت در استفاده از آب در حوزه شهری، کشاورزی و صنعتی است.
فرماندار ساوه افزود: تجربه فروردین امسال  نشان داد که این شهرستان در برابر سیل آسیب‌پذیر است و در همین راستا کمیته‌هایی به‌منظور بازبینی عملی تشکیل می‌شود تا  گزارش میدانی از وضعیت پل هفت ‌هنه، بندهای خاکی، ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق حاشیه شهر و در مسیل و حریم رودخانه ها تهیه کنند تا اقدامات پیشگیرانه انجام پذیرد.
 /۶۰۱۳/۹۹۲۱/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.