حبیب نصیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: مالکین ساختمانهایی که سطح زیرزمین آنها پایین تراز سطح معابر و خیابان می‌باشد باید با مسدود نمودن مجاری ورودی آب قبل از بارندگی با گونی های شن یا ماسه اقدام نمایند.
وی با اشاره به اینکه گونی ماسه و شن به تعداد موردنیاز توسط شهرداری الشتر تهیه و آماده تحویل جهت استفاده شهروندان است، افزود: با شدت یافتن بارندگی ها احتمال برگشت فاضلاب به زیرزمین های مسکونی، پارکینگ و منازلی که اصول شهرسازی در آنها رعایت نشده وجود دارد لذا قبل از وقوع بارندگی باید نسبت به مسدود نمودن مسیرخروجی فاضلاب اقدام کرده و وسایل درمعرض آسیب را ازمحل دور نمایند.
شهردار الشتر با اشاره به ساختمانهای درمسیر کانال امیر و کانال پیرکه شهر الشتر، خاطرنشان کرد: این ساختمان ها در مسیر سیلاب قراردارند و ساختمانهای خیابان آیت اله کاشانی (اطراف پاسگاه) و خیابان عادل آباد (پایینتر از گلزار شهدا) و خیابان ولیعصر (اطراف و پایین مسکن مهر) نیز احتمال آبگرفتگی دارند لذا باید اقدامات ایمنی را درجهت پیشگیری و ورود آب به داخل منازل خود را به عمل آورند.
نصیری با تاکید بر اینکه شهروندان شهرستان لازم است که ساختمانهای فرسوده قدیمی و دیوارهای درحال تخریب و خطرساز را که درمسیر تردد شهروندان قرار دارند قبل از شدت بارندگی به شهرداری اطلاع دهند، ادامه داد: ساکنین ساختمانها و منازل مسکونی که در مجاورت کانالهای قدیمی آب احداث شده اند باتوجه به بالا آمدن آب کانالها باید وسایل درمعرض آسیب خود را جابجا و در محل امن قرار دهند.
وی با اشاره به منازل مسکونی که در دامنه کوه احداث شده اند، گفت: با توجه به احتمال رانش سنگهای جدا شده از کوه،حداقل طی مدت اعلام شده باید ساکنان این منازل نسبت به تخلیه اقدام نموده ودر مکانهای پیش بینی شده و نقاط امن (سالن های آموزش و پرورش و تربیت بدنی) اسکان یابند.
وی افزود: با توجه به احتمال کدورت آب، قطع شدن برق و گاز براثر وقوع بارندگی لازم است شهروندان شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم و ذخیره مایحتاج برای مدت (48ساعت) اقدام نمایند.
شهردار الشتر، عنوان کرد: با توجه به اعلام حجم بالای بارشها، آب گرفتگی معابر قطعی بوده و احتمال وقوع تصادف در معابر وجوددارد، لذا انتظارمیرود همشهریان ازترددهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب نمایند.
وی با اشاره به اینکه در مواقع بحران هیچ امدادی موثرتر از همکاری و همراهی مردم نمی باشد، افزود: انتظار می رود همشهریان نهایت همکاری لازم را با نیروهای امدادی بعمل آورند.
شهردار الشتر از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه مشکل و آب گرفتگی، مراتب را ازطریق شماره تماس 32522033 یا 125 اطلاع داده تا سریعا خدمات رسانی لازم انجام گیرد.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.