«سعید فرخی» روز شنبه در گارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی، افزود: انتظار می رود در سایه برنامه های هدفمند و نظارت اصولی آمار صادرات استان در ایام باقی مانده از سال رشد بیشتری داشته باشد اما شاخص صادرات چهارماه امسال نیز مطلوب است.

وی اظهار داشت: ثبت و صدور اظهارنامه استان امسال  هفت درصد رشد دارد  که نشان دهنده بهبود روند صادرات استان است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: صادرکنندگان استان باید نسبت به بازگشت ارز صادراتی اهتمام جدی داشته باشند و این مهم باید با استمرار پیگیری ها و سیاست های تشویقی و مشارکتی محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی باید در راستای تقویت صادرات و عرضه رقابتی کالاها باشد و از فرصت های پیش رو بهترین بهره در بهبود مناسبات تجارت برده شود.

فرخی افزود: برگزاری نمایشگاه ها علاوه بر رونق اقتصادی و ورود و خروج هیات های تجاری منجر به تقویت نشاط و امید در جامعه می شود.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی مرجع مهمی در کنار دولت برای تصمیم سازی و اجرای امور بازرگانی است و یک سال و نیم از تصمیم گیری برای راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی استان در کشورهای عراق و سوریه گذشته است باید این مهم شکل عملی به خود بگیرد چرا که در توسعه تجارت اثربخشی مستقیم دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی امسال از این استان به ۶۳ کشورجهان صادر شده که از نظر وزنی ۵۶۰ هزارتن رشد دارد.

«محمدرضا حاجی پور» افزود: ۶۴ هزار تن محصولات مختلف نیز در چهار ماه امسال به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار از ۴۰ کشور جهان به استان وارد شده است.

وی اظهار داشت: ۲۶ شهریورماه هیات تجاری از استان مرکزی به کشور غنا اعزام می شود تا برای سرمایه گذاری ظرفیت های این کشور را مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: نمایشگاه بین المللی سنگ محلات ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه جاری در نیم ور محلات با حضور ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.

حاجی پور افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع  برگزاری می شود و درحاشیه آن دوره های آموزشی فرآوری سنگ با حضور استادان خارجی دایر خواهد بود.

فرماندار محلات نیز در این نشست گفت: ۱۱ دوره نمایشگاه بین المللی سنگ در این شهرستان برگزار شدهکه در بهبود جایگاه و معرفی داشته های صادراتی مهم بوده است.

«مسعود قمری» افزود: شهرستان محلات بزرگترین معدن سنگ تراورتن جهان و ایران را با ظرفیت ۱۲ درصد در خود جای داده است.

وی اظهار داشت: به منظور  معرفی ظرفیتها باید  تلاش شود تا صادرات به حدقابل قبولی افزایش پیدا کند.

دبیر اجرایی پویش ملی صادرات گفت: همایش پویش ملی صادرات ۱۶ مرداد ماه جاری به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک در این شهرستان برگزار می شود.

«بهنام آزادی راد» افزود: این پویش در ۱۰ گام برنامه ریزی شده و شرکت کنندگان در آن  از  پنج گام آن بهره می برند و پنج گام دیگر نیز در همایشی ۲ روزه  تا پایان سال جاری ارایه می شود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ مدیرعامل شرکت ها و واحدهای تولیدی فعال برای حضور در پویش ملی صادرات در شهرستان اراک اعلام آمادگی کرده اند.

دبیر اجرایی پویش ملی صادرات گفت: این پویش با هدف آموزش صادرکنندگان برای ایجاد چرخه صادراتی پایدار، تولید محصولات متناسب با استانداردهای جهانی، ارتباط تولیدکنندگان با بازار و شناخت بازار توسط تولیدکنندگان برگزار می شود.

آزادی راد خاطرنشان کرد: در این پویش از صادرکنندگان برتر کشوری برای آموزش روش صادرات به شرکت ها کوچک، متوسط و پرورش جوانان برای حضور در این عرصه دعوت شده است.

وی  افزود: پویش مذکور به صورت رایگان برگزار می شود و  ظرفیت پذیرش  صادرکنندگان متقاضی در آن ۵۰۰ نفر  است.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادرتخصصی است که بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی دارد. 

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.