« محمدرضا حاجی پور» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متقاضیان در سه بخش سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و ‏نوسازی صنایع در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.
وی افزود: سامانه بهین یاب از ابتدای امسال فعال است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه نوع درخواست و میزان تسهیلات مورد نیاز خود را ثبت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: درخواست های متقاضیان در کارگروه استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانک های عامل، پرونده ها به بانک ها ارسال می شود.
حاجی پور اظهار داشت: براساس تصمیمات جدید، این اختیار به استان‌ها تفویض شده که اگر واحدی بیش از ‏سقف تعیین شده تسهیلات درخواست کرد پس از بررسی در کارگروه، ‏این میزان تسهیلات برای واحد منظور شود.
وی یادآوری کرد: متقاضیان می توانند درخواست خود را در سایت بهین یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه های تکمیلی اقدام کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: سال گذشته 13 هزار و 77 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بیش از یک هزار و 600 واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی پرداخت شد که از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی استان مرکزی، هشت هزار و 55 میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک ها و مابقی نیز از محل تسهیلات رونق تولید به متقاضیان پرداخت شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: از 13 هزار و 77 میلیارد ریال تسهیلات این استان، چهار هزار و 247 میلیارد ریال در بخش سرمایه در گردش صنعت، 31 میلیارد ریال در بخش سرمایه ثابت صنعت و 142 میلیارد ریال نیز در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی پرداخت شده است.
حاجی پور ادامه داد: بیش از نیمی از صنایع استان مرکزی از سال 95 تاکنون موفق به دریافت تسهیلات اقتصادی شده اند که ضمن حفظ اشتغال موجود، میزان قابل توجهی اشتغال جدید ایجاد شد.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.