یکی از چالش های اساسی رونق تولید، رسوب سرمایه در بانک ها است و متاسفانه نسبت مصارف به منابع بانکی در کشور وضعیت خوبی ندارد که این موضوع منجر به رسوب سرمایه در بانک ها می شود.
در سال گذشته تقریبا از ۵۵ تا ۵۶ درصد منابع بانکی استان ها در قالب تسهیلات هزینه شده و این در حالی است که اگر نسبت مصارف به منابع بانکی را به ٨٠ درصد برسانیم می تواند به رونق تولید کمک کند.
نکته قابل توجه این است که سرمایه مورد نیاز برای تولید در اکثر بانک های استان ها وجود دارد و از این نظر نیازی به جذب سرمایه های ملی یا خارجی نداریم و تنها نیاز است مدیریت صحیح در این زمینه صورت بگیرد.
سیستم بانکی تمامی فعالیت های اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات را به یک چشم نگاه می کند در صورتی که نیاز است نرخ سود تسهیلات همچون شرایط حاکم بر اقتصاد کشور تعیین شود، البته تا سال ١٣٨۴ نرخ سود برای هر بخش متفاوت تعیین می شد.
در سوگ کاروانسرا، ناجی شهر، پیمانکاران حذف بشوند یا نشوند و روزگار دوزخی جامعه ایران از دیگر عنوان های خبری هفته نامه ندای گویا است.
هفته نامه «ندای گویا» با مشی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با صاحب امتیاز و مدیرمسئولی «نیره یوسفی راد» در گستره استان مرکزی توزیع می شود.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.