به گزارش ایرنا، سعید فرخی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین گزارش، در حال حاضر ٥٣٧ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام نموده اند.
وی ادامه داد: از تعداد ٥٣٧ طرح ثبت نامی ٣١٩ طرح با مجموع ١٢ هزار و ٩٢٩ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی، به تصویب رسیده و به بانک های عامل استان جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
به گفته فرخی، ٥٤ درصد طرح های معرفی شده به بانک های عامل با ١٧٤ متقاضی در حوزه صنعت، ٤٤ درصد طرح ها با ١٤٢ متقاضی در حوزه کشاورزی و حدود یک درصد طرح ها با ٣ متقاضی در حوزه گردشگری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: از این تعداد تا به امروز به ١٧٢ واحد تولیدی متقاضی دریافت تسهیلات مجموعا ٣ هزار و ٣٢٧ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی ادامه داد: تولید کنندگان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید می توانند با ثبت نام در سامانه بهین یاب از این تسهیلات بهره مند شوند .
فرخی اضافه کرد: در این دوره تسهیلات سرمایه در گردش، تسهیلات سرمایه ثابت، تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع، در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: از بانک های عامل درخواست تسریع در روند بررسی و پرداخت طرح ها را داریم و با توجه به اینکه بانک های خصوصی از منابع استان استفاده می کنند، انتظار عملکرد بهتری از این حوزه وجود دارد.
امسال سهم استان مرکزی از تسهیلات رونق تولید دوازده هزار میلیارد ریال است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.