به گزارش ایرنا،‌ دکتر «عباس نیکروش» روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت که در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: در سال های اخیر زیرساخت هایی مانند فعال سازی دوباره یک مرکز جامع سلامت و 6 پایگاه بهداشت و درمان در ساوه و زرندیه برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، در میزان رضایتمندی عمومی شهروندان تاثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس نتایج نظرسنجی های انجام شده، افزون بر 80 درصد از مراجعان این مراکز خدمات اولیه را دریافت و 97 درصد نیز از نوع خدمات ارائه شده اظهار رضایتمندی کرده اند.
نیکروش بیان کرد: تکمیل طرح پردیس دانشگاهی و شتاب بخشی در ساخت بیمارستان جدید از نیازهای مهم و با اولویت این شهرستان است.
به گفته این مسئول، افزون بر 700 نفر از دانشجویان این دانشکده در فضایی نامطلوب در شهر صنعتی کاوه مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: در صورت تکمیل پردیس دانشگاهی، بستر مناسبی برای تداوم تحصیل دانشجویان بومی به عنوان سرمایه های انسانی و متخصص در مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان، فراهم می شود.
وی، از تلاش های صورت گرفته مدیریت ارشد استان،‌ نماینده مردم ساوه و سایر دست اندرکاران برای اخذ مجوز (ماده 32) ساخت بیمارستان جدید در ساوه، قدردانی کرد.
نیکروش اظهار داشت: برای ساخت این بیمارستان و با موافقت مجلس و دولت،‌ ردیف بوجه مستقلی در نظر گرفته شده و برای آغاز عملیات اجرایی آن در سال جاری 50 میلیارد ریال اعتبار نیز تخصیص یافته است که تلاش می شود به زودی با حضور یکی از مقامات وزارت بهداشت و درمان،‌ محقق شود.
وی گفت: با اینکه در مصوبه اولیه،‌ شمار تخت های بیمارستان جایگزین ساوه 160 مورد بود اما با رایزنی های انجام شده این میزان به 250 تخت افزایش یافت. ‌
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، از آغاز راه اندازی و فعالیت بیمارستان تازه تاسیس امام رضا (ع) شهرستان زرندیه در شهر مامونیه خبر داد.
دکتر نیکروش گفت: با اینکه از 2 سال پیش بیمارستان جدید زرندیه آماده بهره برداری بود اما برخی مشکلات از جمله راه دسترسی مانع در مدار قرار گرفتن این مرکز درمانی شد ولی تلاش می شود که به زودی مقدمات آغاز به کار کامل آن فراهم شود.
وی گفت: شعار هفته سلامت امسال «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» است و با توجه به اینکه بیماری های واگیر در کشور کنترل شده،‌ تمرکز وزارت بهداشت بر روی کنترل بیماری های غیرواگیر مانند انواع سرطان ها و دیابت است و در همین راستا خدمات ویژه ای مانند مراقبت های قبل از بارداری بانوان،‌ مراقبت خاص از سالمندان در شهرستان های ساوه و زرندیه ارائه می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییر ماهیت بیماری های رایج در جامعه از واگیر به غیر واگیر و متناسب با سیاست های وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، عملیات ارائه مشاوره های تخصصی،‌ افزایش آگاهی های عمومی‌، غربالگری،‌ تست های فشار خون و قند در مراکز بهداشتی و درمانی ساوه و زرندیه ارائه می شود که در کاهش شمار مبتلایان تاثیر شایانی دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از راه اندازی پویش همگانی در هفته سلامت،‌ خبر داد و هدف از این اقدام را ایجاد درک بهتر از اهمیت پوشش همگانی سلامت و مراقبت‌های بهداشتی اولیه دانست.
وی گفت: با اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش در راستای توسعه سلامت همگانی،‌ ضمن کاهش مبتلایان به بیماری های غیر واگیر،‌ شاخص امید به زندگی در استان مرکزی و شهرستان ساوه نیز افزایش یافت به گونه ای که اکنون این ضریب برای مردان حدود 73 درصد و برای بانوان 76 و 7 دهم درصد سال است.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه در این هفته برنامه هایی مانند بهره برداری از پایگاه اورژانس شهری ساوه،‌ تامین آمبولانس برای شهر آوه،‌ ایجاد نمایشگاه ویژه هفته سلامت با مشارکت شهرداری و‌ سازمان های مردم نهاد در بوستان طالقانی ساوه،‌ همایش پیاده روی در زرندیه و برپایی ایستگاه سلامت در مامونیه در دستور کار است.
اول تا هفتم اردیبهشت با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
شهرستان های ساوه با 285 و زرندیه با 65 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات دانشکده علوم پزشکی ساوه قرار دارند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.