به گزارش ایرنا، دکتر«جواد جواهری» روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه همزمان با هفته سلامت افزود: این اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی اورژانس، بیمارستان، بازسازی آی سی یو، اورژانس جاده خمین – الیگودرز، تجهیز مرکز غربالگری سرطان و رختشوی خانه و توسعه بخش جراحی زنان وزایمان هزینه شده است.
وی ادامه داد: 80 میلیارد ریال از این هزینه ها از اعتبارات تخصیص یافته دانشکده علوم پزشکی و 20 میلیارد ریال آن کمک خیرین سلامت است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: اورژانس جاده خمین – الیگودرز که از مهر سال گذشته آغاز شده تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل و تجهیز آن به 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
جواهری با اشاره به توسعه بخش جراحی زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) افزود: اتاق شیردهی و آموزش زایمان طبیعی در این بخش با اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال راه اندازی شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین ادامه داد: عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان این شهرستان در 2 طبقه از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
جواهری یادآور شد: 10 میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تجهیز اورژانس را یکی از خیرین شهرستان متعهد شده و 10 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص داده است.
وی با اشاره به نصب دستگاه ماموگرافی در مرکز غربالگری بیمارستان امام خمینی(ره) خمین اظهار داشت: این دستگاه اهدایی کشور ژاپن است و 2 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات داخلی و اداری نیاز است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تشخیص درست سرطان سینه یکی از مهمترین مراحل درمان این بیماری است و دستگاه ماموگرافی یکی از مطالبات چندین ساله این شهرستان است.
جواهری با اشاره به جذب سه نیروی متخصص در مرکز غربالگری تشخیص سرطان شهرستان افزود: در این مرکز سرطانهای پستان، معده، گردن رحم انجام می شود.
وی اظهار داشت: کلینیک بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، فشارخون چاقی و رژیم غذایی در مرکز غربالگری مستقر می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: در راستای خدمات نوین به سالمندان و میانسالان پرونده برای این گروه های سنی در خانه های بهداشت تشکیل و موارد مشکوک به سرطان به مرکز غربالگری ارجاع داده می شود.
جواهری با اشاره به ساخت مرکز اقامتی پزشکان در سال جاری در این شهرستان گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 500 متر و در هشت طبقه و در 2 بخش برای اسکان پزشکان غیربومی ساخته می شود.
وی ادامه داد:برای ساخت این مرکز اقامتی 160 میلیون ریال تامین اعتبار شده است و انتظار می رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: عملیات اجرایی آی سی یو این شهرستان از سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال تکمیل و بهره برداری شود.
جواهری گفت: پنج میلیارد ریال برای ساخت آی سی یو توسط یکی از خیران سلامت شهرستان پرداخت شده و 10 میلیارد ریال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 2 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مورد نیاز بخش های مختلف بیمارستان هزینه شده و ساخت بیمارستان محلی در قورچی باشی در قالب نقشه راه درمانی 1404 در دستور کار دانشکده علوم پزشکی خمین قرار دارد.
دانشکده پرستاری خمین از سال 72 با یک رشته پرستاری فعال شد و در سال 95 به دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی ارتقا یافت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.