«خلیل نجفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 6 میلیارد ریال از این کمک ها غیر نقدی بوده که به صورت اهدای سنگ و دیگر کالاها از سوی مردم استان مرکزی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: 6 میلیارد ریال از کمک های مردم استان مرکزی برای بازسازی عتبات عالیات طلا، نقره و زیورآلات است و مابقی نیز کمک های نقدی بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: شهرستان های محلات، خمین و اراک به ترتیب بیشترین کمک های نقدی و غیر نقدی را برای بازسازی عتبات عالیات در نیمه نخست امسال داشتند.
نجفی اظهار کرد: علاوه بر کمک های نقدی و غیر نقدی، 320 استادکار، سنگ کار، جوشکار، کچکار و تاسیساتی امسال از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند که به مدت یک ماه در عملیات توسعه حرمین شریفین فعالیت می کنند.
وی افزود: بیشترین نیروی کار متخصص استان مرکزی که به عتبات عالیات اعزام شده اند از شهرستان اراک بودند که 145 نفر از این افراد به نجف، 27 نفر سامرا، 9 نفر کاظمین و بقیه نیز به کربلای معلی اعزام شدند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: این ستاد نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ایفا می کند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای طرح های سایر استان ها نیز نقش موثری دارد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، کار خود را آغاز کرد.
استان مرکزی در بیش از 200 طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.