به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین دلاوری» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: سهمیه استان مرکزی در هفتمین دوره مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 10 هزار و 900 است که تاکنون 6 هزار و 623 نفر ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ابندای سال فعال شده و آخرین مهلت برای ثبت نام متقاضیان این مسابقات از دهم دی ماه جاری تا پنجم بهمن ماه امسال در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: هفت هزار و 958 نفر از این استان سال گذشته در مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن شرکت کردند و از اولین دوره این مسابقات(سال 1390) تا کنون 52 هزار و 156 نفر از استان مرکزی در این مسابقات شرکت داشته اند.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.
وی افزود: آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود که مرحله کتبی آن روز پنجشنبه 9 اسفندماه و مرحله شفاهی آن نیز برای افرادی که در مرحله کتبی امتیاز بیشتر از 70 گرفته باشند از 11 تا 16 اسفندماه برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: شرکت در تمامی رشته های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن آزاد است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی www.quranedu.ir نسبت به ثبت در این آزمون اقدام کنند.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزش مدارس و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان اقشار مختلف مردم برای گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی، استانداردسازی آموزش های قرآن و عترت در مدارس، شناسایی نخبگان قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور مهمترین اهداف مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
وی افزود: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در بخش خواهران در مسجد «آسیدمهدی» اراک فعال شده و در صورت حمایت خیران می توان این مرکز را تمامی نقاط استان فعال کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: طرح بشارت 1452(حفظ جزء30)نیز با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در این استان در حال اجرا است.
بیش از پنج هزار موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.