معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 600 نفر در سال جاری در رقابت های طرح تربیت حافظان قرآن کریم این استان شرکت کرده اند که شمار آنان نسبت به دوره قبل 50 درصد افزایش دارد.
علیرضا حاج علی بیگی افزود: این آزمون در سه رشته حفظ و مفاهیم قرآنی و معارف اهل بیت به 2 روش کتبی و شفاهی برگزار شده است.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آزمون کتبی این آزمون امروز (پنجشنبه) برگزار شد و در بخش شفاهی که مخصوص نوجوانان زیر 12 سال است رقابت ها به مدت 10 روز در شهرستان های استان مرکزی ادامه دارد.
حاج علی بیگی خاطر نشان کرد: برگزاری این آزمون در اراک در سطح سه مرکز و در هر شهرستان استان در یک مرکز برگزار شد.
وی ادامه داد: نفرات برتر این رقابت ها برای حضور در مسابقات کشوری معرفی می شوند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یاد آور شد: شانزدهمین آزمون سراسری قرآن کریم امسال با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف کشور با هدف شناسایی و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و جلوگیری از موازی کاری در کشور برگزار شده است.
227 هزار دانش آموز در 2470 مرکز آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

***رقابت های طرح ملی مسابقات قرآن کریم در ساوه
آزمون طرح ملی مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه در دارالتحفیظ این شهر آغاز شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه گفت: این مسابقات در سه رشته حفظ، تدبر و مفاهیم قرآنی برگزار شده و در این رقابت ها 195 زندانی حافظ کتاب وحی حضور دارند.
حسین محمودی افزود: 307 قرآن آموز زن و 27 نفر در بخش برادران در رشته های مختلف حفظ تدبر و مفاهیم این رقابت ها شرکت کرده اند و 30 نفر نیز در بخش مفاهیم قرانی حضور دارند.
وی گفت: این آزمون ها برای سنین بالای 13 سال به صورت کتبی و زیر 13 سال به صورت شفاهی برگزار می شود که مسئولیت برگزاری آن با اداره اوقاف و و نظارت آن با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
/6013/1955/1955/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.