« ابوالفضل امیری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صرفه جویی با نصب دستگاه کنتور هوشمند، شناسایی چاه های غیرمجاز و جلوگیری از کشت محصولات آب بر حاصل شده است.
وی بیان کرد: با نصب هفت دستگاه کنتور هوشمند به مقدار 333 هزار و 360 متر مکعب آب در سال جاری در فراهان صرفه جویی شده است.
وی اظهار داشت: همچنین 4 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری شناسایی و با اخذ دستور مقام قضایی مسدود و میزان 201 هزار و 400 متر مکعب آب صرفه جویی شد.
سرپرست اداره منابع آب شهرستان فراهان گفت: مسدود کردن 6 حلقه چاه، نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند، تشکیل نشست شورای حفاظت آب و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از مهمترین برنامه های عملکرد اداره منابع آب شهرستان فراهان در سال جاری است.
امیری افزود: اطلاع رسانی از طریق دهیاری ها و بخشداری ها به مردم در خصوص کشت نکردن هندوانه و رعایت ساعت کارکرد چاه های کشاورزی و انتقال ندادن به اراضی غیر تحت شرب از جمله مصوبات شورای حفاظت ازمنابع آب در شهرستان است.
وی ادامه داد: در سال جاری حدود 12 هزار و 200 متر مربع از محدوده رودخانه های شهرستان رفع تصرف شد.
امیری گفت: همچنین با مهر و موم 2 حلقه چاه با مصرف صنعتی غیرمجاز که اقدام به بهره برداری غیرمتعارف داشتند و با حکم مراجع قضایی از برداشت چاه ها جلوگیری و 361 هزار و 800 متر مکعب آب صرفه جویی شد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین است که 28 هزار و 994 نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.