به گزارش ایرنا، حسن قربان زاده روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از آب و خاک ماکو بیان کرد: امسال به طور متوسط 85 میلیون متر مکعب آب وارد سد ماکو شده است.
وی اضافه کرد: مدیریت مصرف و مشارکت خوب مردم و کشاورزان در مصرف آب باعث شده است تا امسال نسبت به سال قبل در مصرف آب سد ماکو 45 درصد صرفه جویی شود .
فرماندار ماکو نیز در این جلسه با بیان اینکه با مصرف بهینه و پرهیز از اسراف می توان بحران کم آبی را سپری کرد، ادامه داد: باید فرهنگ سازی لازم بین مردم و کشاورزان برای صرفه جویی در مصرف آب به طور مداوم انجام شود.
شاهین علیزاده افزود: امسال در این شهرستان بنا بر اعلام ایستگاه هواشناسی ماکو 451 میلیمتر بارش داشته ایم که 187 میلیمتر بیشتر از سال گذشته است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه بر ادامه مصرف بهینه آب سدهای ماکو ، شهید قنبری و دانالو ماکو تاکید شد .
سد ماکو در 12 کیلومتری جنوب شهرستان ماکو، بر روی رودخانه زنگمار در نزدیکی روستای بارون احداث شده است. رودخانه زنگمار، که سد مخزنی ماکو بر روی آن احداث شده است از کوههای مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می گیرد و نهایتا در شهرستان پلدشت به رودخانه ارس می پیوندد. وجود دشت حاصلخیز پلدشت در پائین دست سد بارون، این امکان را بوجود آورده تا بهره برداری از آب سد بالغ بر 15 هزار هکتار از این اراضی از آب کشاورزی مطمئن بهره مند گردد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.