به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی افزود: عمده این پرونده ها مربوط به بیماران بی بضاعتی است که توان پرداخت هزینه های درمانی را نداشته و بدون تسویه حساب بیمارستان را ترک کرده اند.
وی اظهار داشت: بخشی از این طلب های مردمی مربوط به اتباع بیگانه است که نیاز است وضعیت این بخش هرچه سریعتر روشن شود.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت خدمات درمانی در استان اولویتی مهم است و گزارش هایی که در خصوص زایمان اتباع بیگانه در خانه به شیوه سنتی ارائه شده باید هرچه سریعتر پی گرفته شود و از تکرار آن و تبعات احتمالی پیشگیری شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دیدار با 650 خانواده معظم شهدا و محرومان از خدماتی بود که در هفته دولت با حضور مدیران ارشد استان انجام شد و خدمتگذاری به این قشر برای مجموعه مدیریتی استان افتخار است.
آقازاده افزود: دستگاه های اجرایی استان در نیمه دوم امسال برنامه منسجمی برای بازدید از خانواده محرومان و نیازمندان استان تدارک ببینند تا در این نشست ها، مشکلات این خانواده ها بررسی و رفع شود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: همسان گزینی تبیان یک نهاد مردمی، خصوصی و غیردولتی است که فعالیت این مجموعه در راستای افزایش جمعیت صورت می گیرد و همه دستگاه های استان با این مجموعه همکاری و تعامل داشته باشند.
استاندار مرکزی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید یک رابط فرهنگی به نهاد همسان گزینی تبیان معرفی کنند و با برگزاری نشست های منظم نظارت بر عملکرد این بخش صورت بگیرد.
آقازاده افزود: با فعالیت های اثر بخش فرهنگی و اجتماعی که در استان در سال جاری انجام شده آمار طلاق کاهش یافته است و تلاش ها برای افزایش زندگی پایدار در بین زوج های جوان باید مضاعف شود.
وی اظهار داشت: در نشست آتی کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان باید عملکرد دستگاه های متولی اوقات فراغت اعلام و با سایر استان ها مقایسه و نواقص در این زمینه به صورت دقیق کارشناسی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: مطالبات مردمی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مشکلاتی را برای راهبری خدمات این مراکز ایجاد کرده است.
« حسن طاهر احمدی» افزود: با اجرای برنامه تحول سلامت در استان مرکزی زایمان سزارین 14 درصد کاهش یافته و به سبب این موفقیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لوح موفقیتی را به استان مرکزی اهدا کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: قبل از اجرای برنامه تحول سلامت شمار تولد نوزادان با شیوه سزارین در سطح کشور 70 درصد بود و این شاخص اکنون به 50 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اجرا نشدن مدت زمان مرخصی زایمان زنان شاغل در دستگاه های اداری، نگرانی زنان شاغل قراردادی بعد از وضع حمل، کاهش مدت زمان کار مادران شاغل با کودکان زیر هفت سال و نبود مرکز نگهداری و مهد کودک برای زنان شاغل در برخی نهادهای دولتی از مهمترین مسایلی است که زنان شاغل کمتر رغبت به زادآوری دارند.
« زهرا فرجی » افزود: حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری و افزایش جمعیت نیازمند سازوکارهایی است که ایجاد موانع یاد شده به کاهش جمعیت می انجامد.
استان مرکزی حدود یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را داراست.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.