رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر روز سه شنبه در حاشیه این آئین در گفت وگو با ایرنا گفت:بخش مراقبت‌های ویژه کودکان یکی از نیازهای دیرین استان بوشهر بود که با خرید دستگاه‌های مراقبت‌های ویژه مخصوص کودکان در این بخش و به‌ صورت مستقل از بزرگسالان خدمات درمانی دریافت به گروه هدف ارائه می شود.
سعید کشمیری اضافه ‌کرد: برای ارایه خدمات فوق تخصصی به کودکانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند پزشک فوق تخصص در همین رشته جذب شده است و با حضور فوق تخصص‌ها در سایر رشته‌های مورد نیاز خدمات درمانی با کیفیتی ارائه می شود.
وی با اشاره به سیاست دانشگاه در افزایش تخت‌های مراقبت ویژه برای سراسر استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر میزان تخت‌های مراقبت ویژه دراین استان سه برابر شده که با بهره‌برداری از این بخش کمبود مراقبت‌های ویژه اطفال نیز مرتفع می‌ شود.
کشمیری گفت: برای ارائه خدمات درمانی به موقع و با کیفیت به مردم، تخت‌های ویژه نوزادان در استان بوشهراز11تخت به 44 تخت افزایش یافت و در حال حاضر به جز مرکز استان، هم‌استانی‌ ها نیز می ‌توانند این خدمات تخصصی را در شهرستان‌های کنگان، دشتی، گناوه و دشتستان دریافت کنند.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر نیز گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، بوشهر جزو یکی از 12 استان برخوردار از بخش مراقبتهای ویژه کشور است.
علیرضا حاجیونی اضافه‌ کرد: این بخش در فضایی به مساحت 170 مترمربع با ظرفیت پنج تخت ویژه در فضایی که از بخش‌های موجود در بیمارستان تغییر کاربری داده شده و با هزینه‌ای بالغ بر 25میلیارد ریال بازسازی، تجهیز و راه‌اندازی شده است.
وی افزود: برای پرسنل این بخش پس از انتخاب نیروهای کارآزموده و اعزام آنان به مراکز آموزشی معتبر کشور، کادر پرستاری قوی برای ارایه خدمات با کیفیت آماده شده‌اند.
حاجیونی افزود: با انجام بررسی‌های لازم و بازدیدهای بازرسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امکانات و تجهیزات بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهرمجوز جذب دستیار تخصصی در رشته کودکان صادر شد.
حاجیونی اضافه‌کرد: امسال با جذب سه دستیار تخصصی در رشته کودکان ارائه آموزش‌های تخصصی در استان شروع می‌ شود و باتوجه به حضور فوق‌ تخصص‌های مختلف کودکان در رشته‌های خون، قلب، گوارش، غدد، کلیه و مراقبت‌های ویژه آموزش در سطح فوق تخصصی ادامه می یابد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.