معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور روز چهارشنبه در این آئین گفت: این دوره از رقابت ها هر یک سال و نیم یکبار در یک استان برگزار می شود.
سید عباس کشفیان افزود: سازمان نظام پرستاری کشور دارای 118 هیات مدیره است که پس از اطلاع رسانی ، هیات مدیره ها نسبت به میزبانی این رویداد اعلام آمادگی می کنند.
وی ادامه داد: پس از فراخوان نهمین جشنواره فرهنگی ورزشی سازمان نظام پرستاری کشور، پنج هیات مدیره برای میزبانی این دوره از رقابت ها اعلام آمادگی کردند.
معاون فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: میزبانی استان همدان برای این رویداد با توجه به ظرفیت های موجود و میزبانی رویداد 2018 مورد تایید سازمان نظام پزشکی قرار گرفت. 
کشفیان ادامه داد: در این دوره از رقابت ها 600 پرستار شامل 250 پرستار زن و 350 پرستار مرد به صورت تیمی و انفرادی به رقابت می پردازند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: علاوه بر وظیفه عمومی برای توسعه ورزش، در راستای برنامه ششم توسعه، رونق فعالیت های فیزیکی جزو وظایف مسئولان است.
حبیب الله موسوی بهار افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور باید میزان تحرک را در برنامه ها 20 درصد افزایش داد بنابراین برای تحقق این مطالبه باید ابتدا تحرک و پویایی را از خود آغاز کرده تا بتوان آن را به جامعه منتقل کرد.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظایف خود را در ارتقای علمی، خدماتی، پیشگیری و درمانی به نحو مطلوب انجام داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: وظیفه پرستاران علاوه بر آموزش رهبری جامعه به سمت جامعه سالم است.
موسوی بهار با عنوان اینکه ایران در آینده با یک جامعه سالمند مواجه است گفت: امید زندگی با کمک نظام پرستاری در ایران ارتقا یافته و طبق سند چشم انداز باید به 80 سال برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: 2 نیاز مهم و اساسی یک جامعه پویا، ایجاد امید و نشاط بوده و لازمه نشاط، ورزش است.
رقابت ورزشی پرستاران کشور تا 27 مرداد در همدان ادامه دارد و ورزشکاران در رشته های دارت، والیبال، شنا، فوتسال، بسکتبال، آمادگی جسمانی به رقابت می پردازند.
7526/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.