سرهنگ نعمت الله آزادی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که در بازرسی از این واحدهای متخلف بیش از چهار هزار و 500 عدد انواع مواد آتشزا کشف و ضبط شد.
وی گفت که متصدیان این واحدها نیز پس از تشکیل پرونده به اتهام سلب آسایش شهروندان و اخلال در نظم و امنیت عمومی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی آمل با تاکید بر این نکته که استفاده از هرگونه مواد آتشزای انفجاری که موجب سلب آسایش شهروندان شود طبق قانون جرم است و پلیس با متخلفان و مجرمان در این زمینه برخورد خواهد کرد ، از شهروندان خواست برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال ضمن همکاری با پلیس ، در فرزندان خود نیز این باور را ایجاد کنند که سلب آسایش دیگران ، وسیله خوبی برای شادی و سرگرمی نیست .
بر اساس گزارش نیروی انتظامی مازندران ، پارسال 96 نفر بر اثر استفاده از مواد آتشزای انفجاری در چهارشنبه آخر سال در این استان مصدوم شدند .
آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال 94 در مازندران 61 نفر بود که نشان می دهد حوادث منجر به مصدومیت در این روز طی یک سال حدود 50 درصد افزایش داشت .
پارسال همچنین پیش از فرا رسیدن چهارشنبه سوری بنا به آمار نیروی انتظامی مازندران بیش از یک میلیون عدد مواد آتشزای انفجاری در این استان کشف و ضبط شده بود.
استفاده از مواد انفجاری برای آئین چهارشنبه‌ سوری در حالی متدوال شده است که مردم مازندران با برپایی هفت بوته‌ آتش به نشانه‌ هفت فرشته و امشاسپند این مراسم را اجرا می کردند و بر باور بودند که آتش تطهیرکننده است و بدی و مرگ را می‌سوزاند.
مردم مازندران سرخی آتش را نشانه سلامت و گرمایش را زندگی بخش می‌دانند و به همین خاطر هنگام پریدن از آتش در آئین چهارشنبه سوری عباراتی مانند ' زردی من از تو ، سرخی تو از من ' ، ' سرخی آتش مال ما ، زردی ما مال شما ' ، ' چهارشنبه ‌سوری می‌کنیم ، سینه بلوری می‌کنیم ' ، ' گل چهارشنبه سوری ، درد و بلا رو ببری ' را می خوانند.
پختن آش ترش با انواع سبزی های محلی از دیگر آئین های چهارشنبه سوری در مازندران است.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.