به گزارش ایرنا، سردار کیومرث عزیزی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: پلیس استان در سه شنبه آخر سال به هیچ عنوان اجازه تجمع در خیابان ها و محله ها را نخواهد داد و از نیروی بسیج نیز برای پوشش حاشیه شهرها به منظور پیشگیری از رفتارهای پرخطر بهره گیری می شود.
وی بیان کرد: مردم می توانند آیین چهاشنبه پایان سال را به صورت کوچه محور برگزار کنند و به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار باید مراقب اعضای خانواده و فرزندان خود باشند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: افرادی که به دلیل قانون گریزی و رفتارهای پرخطر در چهارشنبه پایان سال توسط پلیس دستگیر شوند تا پایان تعطیلات فروردین ماه بازداشت خواهند بود.
سردار عزیزی تاکید کرد: خودروهای افراد متخلف که در روز سه شنبه آخر سال به دلیل مزاحمت و انجام رفتارهای خلاف قانون توقیف شود نیز تا پایان تعطیلات در پارکینگ می ماند.
وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه کشف سرقت در این استان هشت درصد از میانگین کشور بالاتر است، گفت: در سال جاری 10 هزار و 572 فقره سرقت در این استان به وقوع پیوسته که تعدادآن نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نداشته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی توضیح داد: میانگین کشف سرقت در این استان امسال 79 درصد بوده درحالی که شاخص کشوری آن 71 درصد است.
سردار عزیزی ادامه داد: 139 فقره نزاع و درگیری دسته جمعی نیز در سال جاری در این استان رخ داده است که نسبت به سال قبل 42 درصد کاهش دارد.
وی بیان کرد: درگیری فردی نیز در این مدت 10 هزار و 866 مورد بوده که نسبت به آمار 12 هزار و 627 فقره ای سال گذشته افزایش 14 درصدی را نشان می دهد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شداین استان به لحاظ جمعیت در جایگاه نوزدهم کشور قرار دارد اما از نظر نزاع فردی رتبه هشتم کشور را دارد و می طلبد اقدام های فرهنگی مناسبی در خصوص کاهش این معضل صورت گیرد.
سردار عزیزی اضافه کرد: هفت تن و 131 کیلوگرم انواع موادمخدر نیز امسال از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
وی عنوان کرد: در این مدت 14 هزار و 178 معتاد و خرده فروش مواد افیونی در استان مرکزی دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: دستگیری 371 قاچاقچی موادمخدر و متلاشی شدن 29 باند تهیه و توزیع موادمخدر از دیگر اقدامات امسال پلیس در استان مرکزی است.
سردار عزیزی تصریح کرد: 639 فقره جعل و یکهزار و 658 فقره کلاهبرداری در سال جاری در استان مرکزی صورت گرفته که به ترتیب وقوع این جرم ها کاهش 12 و 24 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
وی گفت: در این مدت 300 میلیارد ریال کالای قاچاق نیز در استان مرکزی کشف و ضبط شده که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 9 درصدی را نشان می دهد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کشف کالای قاچاق درنظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد اما، شمار پرونده های کشف شده 25 درصد، توقیف خودروهای حمل کننده کالاهای قاچاق 26 درصد و دستگیری قاچاقچیان کالا 34 درصد افزایش داشته است.
سردار عزیزی عنوان کرد: دستگیری 101 نفر از اراذل و اوباش، برخورد با 373 صنوف متخلف، کشف 101 درصدی جرایم سایبری و شناسایی 833 فقره پرونده در فضای مجازی و ارجاع به استان های کشور، بخش دیگری از اقدامات پلیس استان در سال جاری است.
وی با بیان اینکه کشته شدگان حوادث رانندگی در استان مرکزی سه درصد کاهش دارد، گفت: 73 نفر امسال در اثر حوادث رانندگی درون شهری در شهرهای مختلف این استان جان خود را از دست داده اند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در حوادث رانندگی برون شهری استان نیز 402 نفر در این استان جان خود را از دست داده اند که شمار قربانیان نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافته است.
سردار عزیزی بیان کرد: در سال جاری 21 هزار و 462 دستگاه خودروی متخلف و 17 هزار و 965 دستگاه موتورسیکلت متخلف در این استان توقیف شده است.
وی عنوان کرد: در سال جاری 507 هزار و 269 تماس با مرکز فوریت های 110 استان مرکزی برقرار شده که این تعداد تماس نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طرح برخورد با توزیع کنندگان مواد محترقه از ماه های گذشته به صورت جدی در دستور قرار گرفته و در اسفندماه جاری حدود 412 هزار انواع مواد محترقه و 80کیلوگرم اکیل سرنج در این استان کشف و ضبط شد.
سردار عزیزی افزود: طرح انتظامی نوروزی سال 97 استان مرکزی نیز از 27 اسفندماه جاری با شعار 'آرامش بهاری با نظم و امنیت' آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
در این نشست از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی استان مرکزی تجلیل شدد.
در سال جاری 31 هزار و 473 نفر در رابطه با جرایم مختلف در استان مرکزی شناسایی و دستگیر شده اند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.