به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گلوگاه افزود : تلاش برای توسعه و پیبشرفت در کل استان مازندران از دغدغه های مهمی است که دنبال می کنیم و لازم است در این زمینه از همه ظرفیت ها بهره بگیریم .
آب های ساحلی دریای خزر در شهرستان گلوگاه که شرقی ترین نقطه استان مازندران محسوب می شود آرام و فاقد امواج است و به همین دلیل به دریای آرام شهرست دارد .
مواج نبودن دریا و راکد ماندن آب در این نقطه سبب شده است تا حالت باتلاقی به خود بگیرد .
** تعیین تکلیف دکل بندان
استاندار مازندران استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستانی را در کنار بهره مندی از نیروی انسانی فعال و پویا برای توسعه و اشتغالزائی ضروری دانست و گفت : اکنون شهرستان گلوگاه دارای نیروی انسانی توانمند ، فعال و پویا بویژه در بخش دکل بندی است که در شهرستان ها و استان های مختلف مشغول فعالیت هستند.
وی از این حرفه به عنوان یکیاز ظرفیت های خوب گلوگاه یاد و بر ضرورت ایجاد یک شرکت در این شهرستان برای زیر پوشش بردن این افراد تاکید کرد و افزود : دکل بندهای گلوگاه باید با ایجاد یک شرکت بومی برای مجموعه خود کار کنند.
شغل دکل بند نصب دکل های بزرگ انتقال برق است و به همین دلیل دکل بندها به طور معمول در خارج از محدوده شهری و مسکونی فعالیت دارند.
بر اساس آمارهای رسانه ای تاکنون بیش از 800 دکل بند گلوگاهی در پی سقوط از از دکل برق هنگام کار کشته یا زخمی شدند. آمار کشته شدگان در این گزارش ها 130 نفر اعلام شد.
دکل بندی تا اواخر سال 91 در قوانین و مقررات کشور در تمامی بخش ها شغل محسوب نمی شد یعنی نه تنها به صورت مشخص در فهرست مشاغل تعریف شده سازمان تامین اجتماعی قرار نداشت ، به عنوان شغل آزاد نیز شناخته نمی شد.
به رغم تلفاتی که شغل دکل بندی تاکنون در پی داشته ولی همچنان بر اساس گزارش های رسمی حدود 120 دکل بند گلوگاهی در نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت در این شغل هستند.
دکل بندی به نوعی شغل اختصاصی گلوگاهی ها محسوب می شود.
** سد گلورد
استاندار مازندران همچنین گفت : نهایی شدن سد گلورد به عنوان دغدغه مهم شرق مازندران و همچنین و آب شیرین‌کن گلوگاه در اولویت استانداری مازندران قرار دارد و در این بخش با تلاش همه جانبه در کنار توجه به اشتغال، بیمه روستایی و کاهش مهاجرت، وارد عمل می شویم.
فرماندار گلوگاه هم با اشاره به حذف شدن شهرستان گلوگاه از لیست مناطق محروم علی رغم وجود محرومیت های فراوان گفت : این شهرستان از دیرباز تاکنون از نارسایی های مختلف رنج برده است و همچنان هم این مشکلات وجود دارد.
محمدرضا تباکی افزود : بیشترین نرخ بیکاری استان مازندران متعلق به گلوگاه است و از برخی از شاخصه های مهم بی بهره ایم و به دلیل فراهم نبودن اشتغال در منطقه از محرومیت فراوان رنج می بریم که نیازمند توجه ویژه به این شهرستان و روستاهای دوردست هستیم.
وی گفت : وجود جنگل، دریا و تالاب از ظرفیت های مهم این شهرستان است که باید با استفاده از این فرصت برای رفع مشکلات اقدام شود.
گلوگاه شرقی ترین شهر مازندران و هم مرز با استانهای گلستان و سمنان است.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.