محمد محامدی روز دوشنبه در دیدار مسئولان یکی از واحدهای تولیدی افزود: با توجه به اینکه ابرکوه از شهرستان های محروم استان یزد است بیکاری یکی از چالش های اساسی منطقه است.
به گفته وی آمار بیکاری در استان 12درصد است در حالیکه این رقم در ابرکوه 13.5درصد است .
وی حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان را از اولویت کاری فرمانداری دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه سال 1396توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد، از فعالان اقتصادی که در بخش تولید و اشتغال سرمایه گذاری کنند با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود حمایت می کنیم .
نعمت مهدیان زاده، مدیرعامل واحد تولیدی یادشده نیز در این دیدار گفت: ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 450 هزار تن میلگرد با قطر 8 تا 32 میلمتر است.
وی افزود: برای رشد و توسعه و محرومیت زدایی با تلاش مسئولان، کارشناسان و حمایت های دولت این واحد در ابرکوه ظرف مدت کمتر از سه سال ساخته شد و زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم کرده است.
مدیرکارخانه فولاد ابرکوه هم اولویت جذب نیروی کار را افراد بومی عنوان کرد و افزود: هم اکنون 72 درصد نیروها بومی و بقیه متخصص هستند که برای راه اندازی و آموزش راهبردی جذب شدند.
عباس سمندریان اضافه کرد: فولاد سازی ، مرحله دوم طرح توسعه کارخانه است که با 20 درصد پیشرفت کار در دست ساخت است، امیدواریم با تامین منابع مالی و تسریع در اختصاص تسهیلات ظرف کمتر از سه سال به بهره برداری برسد.
سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد، 19مهر ماه گذشته در حکمی محمد محامدی را با حفظ سمت( مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد) به عنوان سرپرست فرمانداری ابرکوه منصوب کرد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.