علیرضا یونسی رستمی سه شنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود : ناجیان غریق می توانند از طریق جلیقه های دارای کمربند هوشمند( سنسوردار) همزمان چندغریق را در دریا از مرگ حتمی نجات دهند.
وی اضافه کرد : این کمربندها دارای سنسورهوشمند است که ناجیان در فاصله 2 متری به غریق پرتاپ می کنند و پس از 5 ثانبه با باز شدن کمربند ، غریق به ناجی متصل و به خارج از آب هدایت می شود.
وی قابلیت اصلی این جلیقه ها را که با همت یکی از شرکت های دانش بینان مازنی ساخته شد را تسریع در نجات ، استحکام زیاد و نجات همزمان چند نفر و تحمل فشار زیاد بدون پاره گی اعلام کرد.
معاون استاندارمازندران مزیت دیگراین جلیقه ها را نسبت به مشابه سنتی آن عدم وارد شدن آسیب به ناجی در هنگام نجات اعلام کرد.
یونسی اظهارداشت : جلیقه هوشمند با سفارش ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریای مازندران با اعتبار 10 میلیارد ریالی از سوی یکی از شرکت دانش بنیان داخلی فعال در شهرستان نور در غرب این استان ساخته شد.
وی اضافه کرد : یکهزارناجی فعال درطرح سالمسازی دریا درمازندران به جلیقه و کمربند هوشمند نجات مجهز شدند.
وی افزود : این شرکت دانش بنیان آمادگی تولید انبوه این جلیقه ها برای بهره گیری علاقه مندان به شنا در سطح کشور را دارد.
از حدود 6 هزار کیلومتر محیط دریای خزر کمتر یک هزار کیلومتر آن مربوط به جمهوری اسلامی ایران است که 338 کیلومتر مربوط به استان مازندران است.
با اجرای طرح سالمسازی دریا در مازندران از سال 92 تاکنون طبق گزارش ستاد طرح دریا میانگین غرق شدگان دریا 63 درصد نسبت به سال 91 کاهش یافت.
در سال گذشته 103 نفر در دریای خزر در مازندران جان خود را از دست دادند که 76 نفر در مراکز سالمسازی و مابقی در خارج از طرح غرق شدند.
طرح سالمسازی دریا در مازندران از اول خردادماه شروع و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.