به گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمد علی نجفی در این نشست با بیان اینکه هیچ توفیقی بدون همدلی و همراهی جمعی حاصل نمی شود ، افزود: در حملات سایبری اخیر به خوبی عمل شد و گیلان از آسیب های آن در امان ماند .
وی اضافه کرد: بخش اصلی این موفقیت ها مرهون فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و حضور جوانان متخصص در این عرصه است.
رئیس شورای تامین گیلان ادامه داد: با توجه به گستره فعالیت های فضای سایبری و اشتغالزایی مطلوب آن نیاز است با جدیت بیشتری در این بخش فعالیت داشته باشیم .
نجفی تصریح کرد: سال گذشته توفیقات خوبی در پدافند غیرعامل کسب کردیم که بایستی از همه دستگاه هایی که در این زمینه تلاش کردند به ویژه سازمان های مردم نهاد قدردانی کنیم.
وی با بیان اینکه چنین جلساتی می تواند بسیاری از مشکلات را رفع و امور اجرایی را تسهیل کند، اظهارکرد: آمادگی داریم هر 30 الی 45 روز یکبار چنین جلسه ای را برگزار کرده و روند اجرای مصوبات را بررسی کنیم.
استاندار گیلان تاکید کرد: ضرورت دارد وظایف و مسئولیت ها مشخص شود و به طور مثال در بخش علمی ، دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه مرجع در نظر گرفته شده و سایر دانشگاه ها مسئولیت کمک رسانی داشته باشند.
وی ادامه داد: نظریات مختلف پس از بررسی های انجام شده و حصول نتایج تحقیقی به جلسات اورده و تصمیم نهایی گرفته شود.
وی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز همایش ملی پدافند غیرعامل در حوزه دریای خزر سال گذشته در رشت در گفت: در این خصوص به جد پیگیر باشید تا دبیرخانه دائمی این همایش در گیلان ایجاد شود و ما نیز کمک خواهیم کرد.
نجفی همچنین با استقبال از برگزاری مسابقات رباتیک با محوریت پدافند غیرعامل در گیلان اظهار کرد : گیلان با تلاش های خوبی که در این زمینه داشته پیشتاز است .
نجفی با اشاره به تجربه خوب استان در پیشگیری و مقابله با خطر آنفولانزای مرغی گفت: یکی از دلایل این موفقیت فضای رسانه ای خوبی بود که توسط صدا و سیما ، رسانه ها و جراید در زمینه پیشگیری و آگاهی مردم شکل گرفت و انتظار می‌رود درخصوص موضوع جدید الورود تب کریمه کنگو نیز اقدامات مذکور انجام شود و همه کمک کنند و شاهد بروز مشکلی نباشیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان به موفقیت‌های مربوط به حوزه مقابله با سنبل آبی و گیاه آزولا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه همچنان حساس هستیم.
وی درباره مقابله با آفت مگس زیتون یکی از مهم ترین راهکارها برای مقابله با این مشکل را تقویت همکاریهای فرا استانی و هماهنگی های لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی دانست.
پدافند غیرعامل اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های کشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن شود .
استان گیلان، از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت شهر رشت و دارای 16 شهرستان است.این استان، از شمال به دریای خزر متصل بوده و دارای مرز آبی با کشورهای حاشیه این دریا است .
این استان از طریق آستارا نیز دارای مرز خاکی با جمهوری آذربایجان است و از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده : بابایی
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.