سیدباقر سلطانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: براساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏یابی هواشناسی و خروجی مدلهای عددی جوی و دریایی، این وضعیت جوی دریایی تا روز سه‎ شنبه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل مرکز و غرب استان تا 18 و در سواحل این مناطق تا 15 متر بر ثانیه با جهت غالب شمال غربی و بیشینه ارتفاع موج در فراساحل این مناطق تا 3 و در سواحل این مناطق تا 2 متر برآورد می‌شود.
سلطانی گفت: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل شرق استان مازندران نیز تا 20 و سواحل آن تا 18 متر بر ثانیه با جهت غالب غرب و شمال غربی و بیشینه ارتفاع موج در فراساحل شرق استان تا دو ونیم و سواحل آن تا 2 متر برآورد می‌شود.
وی به فعالان دریای خزر در استان مازندران به ویژه مدیران طرح‌های دریا، گردشگران و علاقمندان به شنا، هلال احمر، مدیریت بحران و هیئت نجات غریق استان توصیه کرد: مراقبت ها و تمهیدات لازم را به عمل آورند.
رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران نیز گفت: براساس نقشه های پیش بینی و پیش آگاهی های جوی مازندران، وضعیت جوی این استان از امروز به صورت صاف تا قسمتی ابری بویژه در ارتفاعات، همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد همراه خو اهد بود.
اصغر بسطامی افزود: این وضعیت جوی تا روز سه شنبه ادامه داشته و در این روز کاهش نسبی دما و آسمانی نیمه ابری گاهی همراه با بارش خفیف و پراکنده را شاهد خواهیم بود.
به گفته وی هوای این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و ابر و وزش باد و رگبار پراکنده و در روز جمعه نیمه ابری همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی مازندران گرمترین و خنک ترین نقاط این استان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 'دشت ناز' و ' آلاشت' با 31 و 25 درجه سانتیگراد عنوان کرد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:سید محسن حسن نیا
3009/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.