به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این همایش که در محل سالن اهل بیت (ع) ساری برگزار شد ، علاوه بر اجرای گروه توشیح ، سه تن از حافظان قرآن در مورد اهمیت اجرایی و وارد کردن رهنمود ها و فرمان قرآن در زندگی سخنرانی کردند.
همواره حق تلاوت قرآن را به جا بیاوریم و قرآن را به فرزندان خود بیاموزیم از دیگر نکات مورد توجه حافظان و مروجان قرآن در این همایش بود.
بر اساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، 820 موسسه و خانه قرآنی در این استان فعالیت دارد.
آیت الله نور الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این همایش مبنای انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را قرآن دانست و گفت : محصول قیام انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه ادامه کار انقلاب قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت فقیه است، اظهار داشت: جایگاه رفیع ولایت فقیه که امروز در اختیار آیت الله خامنه ای قرار دارد ،همواره پس از انقلاب اسلامی نجات دهنده نظام جمهوری اسلامی بوده است.
امام جمعه ساری امام راحل را احیاگر مکتب تشیع بر مبنای منویات قرآن مجید دانست و گفت : نسل امروز را باید بیشتر از همیشه با منویات قرآنی مانوس کنیم.
شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی مازندران با هدف پیگیری تحقق اهداف، سیاست­ ها و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی ، ایجاد هماهنگی بین دستگاههای دولتی ، موسسات و گروههای فعال غیردولتی در جهت هم‌افزایی و ارتقاء فعالیت­ های قرآنی مبتنی بر مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون­ ها، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت، تصمیم­ گیری و برنامه­ ریزی استان ،تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف در استان و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی فعالیت می کند.
همچنین ساماندهی و هماهنگی فعالیت­ های قرآنی استان، فرهنگ­سازی قرآنی در سطح استان و نظارت و پیگیری مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی از وظایف این شورا است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.