حجت الاسلام رضا قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان اصلی این جشنواره 17 آبان سال گذشته همزمان با سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) از طریق سایت شمس توس منتشر شد.
وی بیان کرد: این جشنواره در بخش های بین المللی، ملی، استانی و ویژه برگزار می شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌ های مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نامه ای به امام رضا(ع) از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به مناسبت میلاد باسعادت آن حضرت، حضرت فاطمه معصومه (س)، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
وی ارادت مندی و شیفتگی، جلوه های معنوی زیارت، شفاعت، درد دل، امیدها، آرزوها و جایگاه نماز در آموزه های اهل بیت (ع)، به ویژه حضرت رضا (ع) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی را از محورهای این جشنواره ذکر کرد.
حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره هشتم تیرماه امسال است و آثار برگزیده برای شرکت در جشنواره نیز 28 تیر مشخص می شوند.
وی گفت: جشنواره بین المللی در بخش ملی در 2 رده سنی کودکان و نوجوانان برگزار می شود، که انتخاب حدیث از حضرت امام رضا (ع) با موضوع نـمـاز و آسیب های اجتماعی نیز در این بخش مورد توجه است.
حجت الاسلام قاسمی افزود: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی، مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اضافه کرد: آثار برگزیده جشنواره دوازدهم در کتابی با عنوان «نجوای دل» چاپ می شوند.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره با مراجعه به سایت mazandaran.farhang.gov.ir و یا mazandaran.shamstoos.ir آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در ساری- میدان امام خمینی(ره) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و یا از طریق پست الکترونیک به آدرس Nameh.imamreza@gmail.com ارسال کنند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.