جهانبخش عشوری روز شنبه در بازدید از سد خاکی مجی افزود : احیای سد خاکی مجی فریم در دست اقدام است و از طریق تزریق آب به پشت سد از رودخانه اشک به شکل پمپاژ با فشار بالا خواهد بود.
وی به مشکلات گذشته برای تامین اعتبار آب رسانی و انتقال آب از مسیر های دیگر به پشت سد مجی اشاره کرد و گفت : اعتبارات لازم از بنیاد برکت برای بهره برداری از این پروژه تخصیص پیدا کرد .
سد خاکی مجی یا فریم صحرا در 60 کیلومتری جنوب ساری در بخش دودانگه بر روی رودخانه عروس و داماد ساخته شد که در ابتدا قرار بود بر روی رودخانه اشک احداث شود .
نوع این سد خاکی با هسته رسی به طول 397 متر در قسمت تاج و ارتفاع 54 متر با حجم مخزن 3 میلیون متر مکعب برای زیر کشت بردن 1270 هکتار اراضی کشاورزی در سال 1379 با بودجه ای به مبلغ 2میلیارد و 900میلیون تومان به اتمام رسید .
به دلیلی وجود گسل در بستر سد و آب گریزی امکان شکل گیری دریاچه در پشت سد وجود نداشت و لذا تاکنون مورد بهره برداری قرار نگرفت .
**اتمام گازرسانی به روستاهای دودانگه
بخشدار دودانگه با اعلام اینکه مرحله طراحی گازرسانی همه روستاهای دودانگه در سال جاری به پایان می رسد ، خاطرنشان کرد : از مجموع 58 روستای دودانگه ، پیمانکار23 روستا مشخص شده و 25 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارند .
عشوری ابراز امیدواری کرد که اگر مشکلی پیش نیاید عملیات گازرسانی به این منطقه تا آخر سال 1397 به پایان رسد.
بخش دودانگه از توابع شهرستان ساری در استان مازندران است .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : سید محسن حسن نیا
7335/1899

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.