به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری پنجشنبه شب در جلسه رسیدگی به مشکلات قصرشیرین که با حضور اسدالله رازانی استان کرمانشاه، معاونان وی، شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مسوولان محلی در محل فرمانداری این شهرستان مرزی برگزار شد، افزود: در صورت تحقق این مهم شاهد اشتغالزایی 100 هزار نفر از افراد جویای کار در حوزه بخش کشاورزی خواهیم بود.
وی اظهارداشت: هم اکنون شهرک گلخانه ای با 40 هکتار وسعت و با اشتغالزایی 60 تن در قصرشیرین فعال است که در صورت رفع مشکل و توسعه زیرساخت های، علاوه بر ایجاد اشتغال، شاهد افزایش بهره وری در کشت محصولات گلخانه ای نیز خواهیم بود.
وی نبود گازرسانی و کمبود آب را از جمله مشکل فراروی شهر گلخانه ای قصرشیرین بیان کرد و افزود: در صورت گاز رسانی و تامین آب مورد نیاز، زمینه توسعه کشت محصولات گلخانه ای در این شهرستان مرزی بیش از پیش فراهم می شود.
فرماندار قصرشیرین با اشاره به ظرفیت های فراوان این شهرستان مرزی در بخش های مختلف، اضافه کرد که در قالب طرح سامانه گرمسیری، ابتدا قرار بود 36 هزار هکتار از مین های کشاورزی آبی شود که بنا به دلایلی این میزان به 17، بعد به 15 و اکنون نیز به 9 هزار هکتار کاهش یافته است که رفع این مشکل نیازمند اهتمام بیشتر مسوولان است.
اکبری در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم ساماندهی رودخانه الوند این شهرستان مرزی تاکید کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به انجام ناقص کار بازسازی قصرشیرین گفـت: این امر اکنون مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است و برای ایجاد زیرساخت های لازم توسعه و بازسازی اصولی این شهرستان مرزی باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه به همراه شماری از معاونان استانداری و رییس سازمان امور عشایری کشور، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی وارد قصرشیرین شد که در ابتدا با سران ایلات و طوایف این شهرستان مرزی دیدار و در ادامه از روند صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی نیز بازدید کرد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای دو مرز رسمی پرویزخان و قصرشیرین است که سالیانه حدود 54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرزها انجام می شود.
7079/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی ** انتشار دهنده:علی مولوی این

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.