عبدالله حاتمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرسوده شدن ناوگان تجهیزات کشاورزی، اتلاف انرژی در این بخش و افزایش هزینه تمام شده برای تولید محصولات کشاورزی نتیجه این سیاستها بوده است.
وی اظهار کرد: با این دیدگاه تولید گندم در دولت قبل از مرز 6 میلیون تن تجاوز نکرد در حالی که در دولت اصلاحات سالانه حدود 12 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می شد.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید محصولات استراتژیک، آب و منابع طبیعی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم از فعالیتهای شاخص دولت روحانی در حوزه کشاورزی است.
وی عملکرد دولت یازدهم را مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: دولت با اختصاص اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی دست کم 30 درصد از تراکتورهای موجود را نوسازی کرد.
حاتمیان اظهار کرد: از دیگراقدامات دولت در بخش مکانیزاسیون کشاورزی، ورود دستگاههای جدید کاشت بذر بدون عمل شخم زدن (نوکیلیج) است که از ویژگی های آن حذف تردد تراکتور در مزرعه می باشد و محصول نیز با کیفیت و کمیت بهتری نسبت به روشهای قبل به عمل می آید.
وی گفت: دولت دکتر روحانی نرخ بهره وام های خرید تجهیزات کشاورزی را از 21 درصد به 16 درصد کاهش داد که از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: تراکتور در دولت اصلاحات 45 میلیون ریال بود که در دولت قبل این قیمت برای تراکتور 6 سیلندر به 600 میلیون ریال رسید و دولت فعلی با وجود اینکه نتوانست قیمت این وسیله مهم کشاورزی را کاهش دهد اما با کاهش نرخ بهره بانکی آن را در اختیار کشاورزان قرار داد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشور در تولید محصولات کشاورزی، رتبه نخست در تولید گوشت قرمز، رتبه دوم در تولید تخم مرغ و رتبه سوم در تولید شیر است که این امر بر ظرفیت عظیم کشاورزی در این استان صحه می گذارد.
3221 / 6053 خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.