به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال لرستان با بیان این مطلب گفت:استان لرستان در زمینه پرداخت تسهیلات مرتبط با رونق تولید ، رفع مشکلات واحد های تولیدی بحران دار در قالب ستاد تسهیل و حمایت مالی از بنگاه های اقتصادی مشکل دار نیز توانسته است رتبه اول کشوری را کسب کند.
علی آشتاب افزود: بر اساس گزارش هایی که از عملکرد بانک ها صورت گرفته ،بنا بر سند توسعه اشتغال ، تعهدی 2 هزار و 320 میلیارد تومانی دارند که در این بین سهم بانک های دولتی هزار و 360 میلیارد تومان و سهم بانک های خصوصی 960 میلیارد تومان است.
آشتاب گفت: بنا بر آخرین گزارشی که از عملکرد بانک تا 15 آذرماه امسال صورت گرفته است بانک های دولتی از کل تعهدات خود هزار و 800 میلیارد تومان و بانک های خصوصی 272 میلیارد تومان از تعهدات خود را پرداخت کرده اند.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مجموع پرداختی های بانک های خصوصی و دولتی به هزار و 972 میلیارد تومان می رسد که 93/5 درصد از تعهد مالی آنها در سال 1395 محقق شده است.
آشتاب گفت: بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده در راستای سرمایه گذاری و توسعه اشتغال با میزان 312 میلیارد تومان مربوط به بانک ملی ، بانک ملت 270 میلیارد تومان، بانک کشاورزی 332 میلیارد تومان، مسکن 53 میلیارد تومان، صادرات 279 میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید 41 میلیارد و 200 میلیون تومان است.
وی افزود: کمترین تسهیلات پرداخت شده نیز مربوط به بانک پاسارگاد با 311 میلیون تومان، اقتصاد نوین یک میلیارد و 235 میلیون، ایران زمین 581 میلیون تومان، بانک سرمایه یک میلیارد و 132 میلیون تومان و موسسه آرمان 10 میلیارد و 966 میلیون تومان است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بانک های انصار و قوامین هر کدام به ترتیب 9 درصد و 12 درصد تعهدات مالی خود نسبت به سند توسعه اشتغال را پرداخت کرده اند.
وی گفت: بیشترین میزان پرداخت تسهیلات در خرم آباد با 678 میلیارد تومان، بروجرد با 405 میلیاد تومان و درود با 255 میلیارد تومان صورت گرفته و کمترین تسهیلات نیز در دلفان با 52 میلیاد و 637 میلیون تومان، چگنی 19 میلیارد تومان و رومشکان با هشت میلیارد و 616 میلیون تومان پرداخت شده است.
***ایجاد سه هزار و 89 شغل توسط کمیته امداد لرستان
جاسم محمدی فارسانی مدیر کل کمیته امداد لرستان نیز در جلسه کارگروه اشتغال لرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و 89 شغل با اعتباری معادل 290 میلیارد و 975 میلیون تومان برای افراد تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شده است.
وی افزود: کمیته امداد لرستان در ارزیابی انجام شده در بین تمام کمیته امدادهای سراسر کشور رتبه نخست در اشتغالزایی را داشته است که عمده پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق محروم روستایی صورت گرفته است.
مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای امسال در کمیته امداد لرستان هزار و 120 شغل با مبلغی معادل 280 میلیارد ریال است که عملکرد کمیته از ابتدای امسال تا کنون ایجاد سه هزار و 89 شغل است که میزان رشد 276 درصدی را نشان می دهد.
***هزار و 260 شغل توسط بهزیستی ایجاد شد
مدیر کل بهزیستی استان لرستان نیز در جلسه کارگروه اشتغال لرستان گفت: بنا بر یک تعهد کشوری باید هزار و 378 شغل ایجاد شود توسط بهزیستی که از این میزان از ابتدای سال تا کنون هزار و 260 شغل یعنی 91 درصد تعهد ، محقق شده است.
اسداله حیدری افزود: در یک تعهد استانی نیز باید هزار و 600 شغل ایجاد می شد که تاکنون برای هزار و 77 نفر یعنی 68 درصد تعهد محقق شده است.
وی گفت: در همین زمینه بانک های ملی با 98 درصد جذب و بانک ملت با 66 درصد جذب بهترین عملکرد را داشته اند و بانک هایی همچون رفاه ، صادرات و سپه نسبت به تعهدات خود صد درصد تخصیص داشته اند.
حیدری افزود: بانک هایی همچون تجارت و قوامین اعتبارت ابلاغی آنها یک میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که تخصیص آنها صفر بوده است.
مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: شهرستان های موفق در جذب بیشترین تسهیلات شهرستان رومشگان با 100 درصد ، کوهدشت 96 درصد و نورآباد و الیگودرز با 95 درصد جذب است و کمترین نیز مربوط به خرم آباد با 65 درصد، سلسله با 76 درصد و بروجرد با 75 درصد جذب است.
1920
خبرنگار:مهری میردریکوند**

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.