به گزارش ایرنا، در سفر رئیس جمهوری در 24 و 25 مرداد به استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد سه صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی در شهرستانهای کهگیلویه، باشت و گچساران تصویب شد.
سید عبدالکریم رضوی اردکانی روز پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه صندوق حمایت از کشاورزی بویراحمد در یاسوج گفت که ایجاد این صندوق در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد می تواند در راستای رفع محرومیت این استان کمک کند.
وی اظهار داشت که نباید اعتبار صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تنها از اعتبارات ملی باشد، بلکه مسئولان محلی و مردم نیز باید در تامین بودجه این صندوق مشارکت داشته باشند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی افزود: هم اینک 102 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح کشور تشکیل شده که از این تعداد 47 صندوق در شهرستان‌ها بوده است.
رضوی اردکانی بیان کرد: تعداد تشکل‌های عضو این صندوق‌ها 6 هزار و 439 و تعداد اشخاص حقیقی 19 هزار و 875 عضو است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وجود سه میلیارد متر معکب روان آب ظرفیت مناسبی برای شکوفایی اقتصادی بخش کشاورزی بویراحمد و دناست.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: بخش کشاورزی پایه اقتصاد مقاومتی و مهمترین رکن جذب سرمایه گذاری شهرستانهای بویراحمد و دنا برای اجرای طرحهای بزرگ، رونق تولید و اشتغال پایدار است.
وی بیان کرد: اتکای اقتصاد کشور در 100 سال گذشته به نفت با چالش های زیادی مواجه بوده اما اینک توسعه بخش کشاورزی و زیر بخش های آن می تواند به پویایی اقتصاد و بالفعل کردن ظرفیتهای بالای این بخش و کاهش وابستگی به نفت کمک کند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خدمات دولت یازدهم در بخش کشاورزی را گسترده و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: طرحهای بزرگی به ویژه در بخش تامین آب کشاورزی تکمیل شده و یا درحال انجام است و فعالیت صندوق حمایت از کشاورزی مکمل این اقدام های ارزنده خواهد شد.
تفاهم نامه سند صندوق حمایت از بخش کشاورزی بویراحمد به امضای مدیرعامل صندوق حمایت از کشاورزی کشور، نماینده بویراحمد و دنا، فرماندار بویراحمد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج رسید.
شهرستان بویراحمد افزون بر 44 هزار هکتار زمین زراعی دارد.
سالانه بیش از 11 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان زیر کشت آبی می رود و بقیه بصورت دیم کشت می‌شود.
شهرستان بویراحمد با مرکزیت یاسوج از شمال به شهرستان دنا و از غرب به شهرستان کهگیلویه و از شرق به اقلید و از جنوب به سپیدان و ممسنی محدود می‌شود.
این شهرستان چهار بخش به نامهای لوداب، مرکزی، مارگون و کبگیان، چهار شهر به نام چیتاب، گراب سفلی، مادوان، مارگون و یاسوج و 11 دهستان به نامهای لوداب، مارگون، چین، دشت روم، زیلائی، سپیدار، سررودجنوبی، سررودشمالی، کاکان، چنار و کبگیان دارد.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.