به گزارش ایرنا، استاندار قزوین در بازدید از چند واحد تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی که با هدف بررسی مسائل و مشکلات آنها و نحوه هزینه کرد تسهیلات طرح رونق در آنها انجام شد، گفت: دولت همه توان خود را برای حل مسائل و مشکلات بخش صنعت به کار گرفته و در همین خصوص و به منظور رونق تولید و اشتغال، منابع بانکی را به سمت بخش صنعت و کشاورزی سوق داده است.
فریدون همتی اضافه کرد: در این رابطه همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان استان مکلف هستند نهایت همکاری و تعامل را با بخش تولید داشته باشند و قبل از هرگونه اقدام برخوردی با واحدهای بدهکار، آنرا برای تعیین و تکلیف به اطلاع استانداری و فرمانداری ها برسانند.
وی اظهار کرد: هدف از بازدید از واحدهای تولیدی، آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات آنها و بررسی تاثیر هزینه کرد تسهیلات بانکی از محل اجرای طرح رونق در بخش صنعت می باشد.

**صنعتگران فعال در آراسنج: برجام خیلی از تنگناها را از پیش روی صنعت برداشته است
صاحبان واحدهای تولیدی که استاندار قزوین از کارخانه آنها بازدید کرد ضمن تشریح وضعیت خود، با اشاره به تاثیر منفی تحریم ها بر فعالیت شان، اظهار کردند: اجرای برجام، خیلی از تنگناهای آنان را از بین برده و شرایط را در حوزه کاری برای آنها بهتر از گذشته کرده است.
صنعتگران فعال در شهرک آراسنج در جمع خبرنگاران و مدیران حاضر در واحد خود با بیان اینکه تحریم ها فعالیت های صادراتی و تعاملات مالی، ارتباطی و داد و ستدی آنها با خارج را مسدود ساخته بود، گفتند: با اجرای برجام این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده و زمینه را برای رونق فعالیت های آنان ایجاد کرده است.
این صنعتگران در ادامه به تشریح مسائل و مشکلات خود در رابطه با مسائل مرتبط با بانک ها، دستگاه های خدمات رسان، امور مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی پرداختند.
استاندار قزوین در بازدید از شهرک صنعتی آراسنج از واحدهای چیپس رامند فرآوری کننده میوه و صیفی جات و حبوبات، لوله شاه ولیان تولیدکننده لوله های گلخانه ای، صنعت نورد آلومینیوم تولیدکننده ورق های آلیاژی، بهینه سازان تولیدکننده لامپ های کم مصرف،پارس آلومان کار تولیدکننده ورق های آلومینیومی، سالار البرز ایرانیان تولیدکننده انواع کارتن و کاغذ و ارمغان کیمیا تولیدکننده درب و پنجره های یو پی وی سی و شیشه های دوجداره دیدن کرد.
ارسلان قاسمی فرماندار بوئین زهرا، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین و به همراه جمع دیگری از مدیران دستگاه ها و بانک های استان، استاندار را در این بازدیدها همراهی می کردند.
شهرک صنعتی آراسنج واقع در شهرستان بوئین زهرا دارای 138 هکتار مساحت است.
تاکنون 131 سرمایه گذار با شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برای احداث واحدهای تولیدی در این شهرک قرارداد منعقد کرده اند که از این تعداد کار ساخت و بهره برداری 85 واحد انجام شده است.
در حال حاضر در این شهرک صنعتی 58 واحد تولیدی فعال می باشد.
46 واحد تولیدی نیز در شهرک صنعتی آراسنج مراحل مختلف ساخت و ساز را پشت سرمی گذرانند.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که در آنها 750 واحد بهره برداری شده مستقر هستند.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.