به گزارش ایرنا' کورش نیک طبع چهارشنبه در دیدار با جمعی از کشاورزان روستای کمیز؛ با تاکید بر ضرورت همگرایی، همراهی و همدلی کشاورزان و نظام صنفی کشاورزی در راستای رشد و رونق بخش کشاورزی؛ اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی یک تشکل مردم نهاد است که با استفاده از ظرفیت کشاورزان و برای احقاق حقوق آنان و برطرف کردن مشکلات این بخش تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه دولت تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات فراروی بخش کشاورزی به کار بسته است؛ ایجاد نظام صنفی کشاورزی را از مهمترین اقدامات دولت در این حوزه برشمرد.
نیک طبع ادامه داد: با راه اندازی این تشکل بستری مناسب برای برطرف کردن مشکلات این حوزه فراهم شده و چنانچه کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی از این ظرفیت و فرصت فراهم شده نهایت استفاده را ننمایند در حق خود ظلم و اجحاف روا داشته اند.
وی با بیان اینکه بستر سازی مناسب وظیفه اصلی دولت در زمینه ساماندهی بازار فروش محصولات کشاورزی است؛ توقع و انتظار کشاورزان مبنی بر دخالت و ورود دولت در زمینه عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی را انتظار و خواسته ای نابجا دانست.
نیک طبع خاطر نشان کرد: کشاورزان و نظام صنفی کشاورزی باید با گفت و گوی متقابل، تعامل سازنده، همکاری و هم اندیشی مستمر؛ دوشادوش یکدیگر در راستای برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی گام بردارند.
وی بر ضرورت ساماندهی واسطه ها و خریداران در مرکز خرید و فروش محصولات کشاورزی در شهرستان رودان از سوی متولیان امر تاکید کرد و افزود: با ساماندهی واسطه ها دست افراد سودجو از بازار عرضه و تقاضا کوتاه و رشد و رونق بخش کشاورزی منطقه رقم خواهد خورد.
نیک طبع در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین و تشریح برنامه ها، اهداف و سیاست های دولت در راستای ارائه خدمات مطلوب به آحاد مختلف جامعه؛ اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همواره بر احقاق حق مردم تاکید دارد و برای تحقق اهداف و پیشبرد برنامه ها نیازمند حمایت و همراهی بیش از پیش مردم است.
وی بستر سازی مطلوب و مناسب، تسهیل در امور و افزایش نشاط در جامعه را از اهداف اساسی دولت برشمرد و خاطر نشان کرد: نمونه بارز و شاخص آن در برجام نمایان شد و ایران اسلامی نشان داد؛ جنگ تنها راه برون رفت از بحران ها نیست و آنچه زمینه ساز حل مشکلات است؛ گفت و گوست.
در این دیدار تولیدکنندگان بخش کشاورزی خواستار برطرف کردن مشکلات و تنگناهای فراروی بخش کشاورزی در شهرستان رودان شدند.
رودان با بیش از 118 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان محسوب می شود و هم اکنون 43 هزار هکتار از وسعت منطقه به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد و 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.