به گزارش ایرنا، سردار محمد رحیم دهقانی روز پنج شنبه در نشست مسئولان شرکت صدرا با معاون رئیس جمهوری افزود:بخش فراساحل و کشتی سازی این شرکت به ترتیب 80 و 90 درصد ظرفیت خالی دارد.
وی یادآورشد: کشتی 113 هزار تنی افراماکس که در دولت قبل سفارس ساخت آن برای کشور ونزوئلا داده شد بود به اتمام رسیده و تحویل شرکت ملی نفتکش شد.
دهقانی ادامه داد: با این ظرفیت هایی که شرکت صدرا دارد سزاوار نیست در امر کشتی سازی تنها با 10 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت باشیم.
وی گفت: مشکلات عمده شرکت صدرا در زمینه امور بیمه ای،بدهی و جرائم در 11 ماه ماه گذشته بطور کامل انجام و هم اکنون این شرکت به مسیر توسعه و شکوفایی خود بازگشته است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم در شرکت صدرا یادآور شد: بخشی از تجهیزات این شرکت که ظرف مدت یکهزار و 400 روز در گمرکات کشور بود نیز آزاد شده است.
دهقانی اظهارداشت: حقوق و سنوات کارگران که طی هشت ماه پرداخت نشده بود نیز بطور کامل به آنها پرداخت شده است.
وی با اشاره به بخشودگی جریمه های هفت هزار میلیارد ریالی شرکت صدرا گفت:بسیاری از پرونده های مربوط به مشکلات شرکت صدرا خاتمه یافته است.
دهقانی افزود: ساخت 10 سکوی مربوط به طرح توسعه ای پارس جنوبی پیشرفت 17 درصد دارد و تا اردیبهشت سال آینده دو تا سه سکو بارگیری خواهد شد و بعد از آن نیز به فاصله هر یک تا دوماه عملیات یک سکو را به اتمام و بارگیری آن انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در مدتی که شرکت صدرا رونق خود را بازیافته بیش از پنج هزار میلیارد ریال از کارفرما وجه دریافت شده که این مهم مشکلات کالاهای موردنیاز برای ساخت سکوهای پارس جنوبی را برطرف کرده و کالاها بصورت انبوه وارد جزیره صدرا می شود.
7212/6045** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری ** انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.