به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی در مراسم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در راستای توجه به حقوق شهروندی، دادگستری استان هیات نظارت بر حقوق شهروندی را به ریاست رئیس کل دادگستری استان و 7 عضو را تشکیل داده است.
وی با بیان اینکه حفظ حقوق تمام انسان ها از آغاز خلقت تبیین شده و این یک موضوع جدید نیست، اضافه کرد: تمام مسئولان برای رسیدن به این نوع حقوق باید عالم و عامل به این امور بوده و خود را موظف به رعایت حقوق افراد کنند.
حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی در فرمایش های حضرت علی (ع) نیز مورد تاکید قرار گرفته، افزود: مسئولان اگر نسبت به حقوق شهروندان اقدام کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: بیشترین انگشت اشاره درباره حقوق مردم که باید رعایت شود به سوی دادگستری است اما قانون اساسی اصول مختلفی را در خصوص حقوق شهروندی بیان کرده که امنیت قضائی و آزادی بیان از جمله این موارد است.
حجت الاسلام عبدالهی یادآور شد: در صورت رعایت حقوق شهروندی از ناحیه تمام ارگان ها، اداره های کل و مسئولان کشوری، دیگر چندان جایی برای رسیدگی دادگستری باقی نمی ماند و گام موثری در جهت پیشگیری از اینگونه مسایل برداشته خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: در حوزه های فعالیت فرهنگی، عفاف و حجاب برنامه های مختلفی را در دادگستری داریم که با تاسیس معاونت فرهنگی در قوه قضائیه و دادگستری در این بخش کارهای ویژه ای انجام می شود.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.