به گزارش خبرنگارایرنا، حسن خیریانپور روز چهارشنبه در آیین برداشت نخستین برنج ارگانیک مازندران افزود :با توجه به جایگاه مازندران در تولید این محصولات باید تا پایان برنامه ششم متعهد به ارزش افزوده  این محصولات باشیم.
وی با اشاره به برنامه مازندران برای رساندن سقف صادرات محصولات غیر نفتی تا پایان برنامه ششم به میزان سه میلیارد دلار، گفت: ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی استان مهمترین گام در رسیدن به این اهداف صادراتی است.
معاون استاندار مازندران با توجه به نقش این استان در تامین امنیت غذایی کشور، مهمترین برنامه استان را ایجاد ارزش افزوده  محصولات کشاورزی با اجرای طرح های اصلاح نژاد، بذر و ارقام و توسعه طرح های بسته بندی  مناسب با سلایق کشورهای هدف صادراتی و راه اندازی هلدینگ های بزرگ در حوزه صادراتی معرفی کرد.

خیریانپور همچنین خواهان توسعه طرح های تولید ارگانیک محصولات کشاورزی در مازندران با توجه به برخورداری از کارشناسان و محققان برجسته در این حوزه شد و بهره گیری از یافته های تحقیقاتی را باعث کاربردی تر شدن تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: باید این طرح های پس از کاربردی در اختیار کشاورزان برای تولید بهتر قرار گیرد.
همزمان با روز ملی مزرعه برای نخستین باربرنج ارگانیگ که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در سایت مرکز تحقیقات این محصول در روستای بایکلاء شهرستان نکاء در شرق استان تولید شده بود، برداشت شد.
مازندران حدود ۴۲ درصد از نیاز افزون بر ۲.۵ میلیون تنی برنج کشور را تامین می کند.
۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.