طی سه ماه نخست امسال، ۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل منابع طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا از ارومیه محمد دهقان در گفتگو با ایلنا  بیان کرد: ۱۸ واحد صنعتی مشکل‌دار آذربایجان‌غربی با هدف رونق تولید از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی درباره مشکلات واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای از جمله مهم‌ترین این موارد است که با طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بیشتر آنها رفع می شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، در خصوص واردات کالا از گمرکات استان نیز عنوان کرد: واردات کالا در ۳ ماهه نخست امسال از لحاظ وزنی ۱۰۸ هزار تن و از لحاظ ارزشی ۱۲۷ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی منفی یک درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۲۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی، بیان داشت: تعداد ۹۸۹ کارت بازرگانی فعال در آذربایجان‌غربی وجود دارد که در سه ماهه نخست سال جاری ۶۳ کارت بازرگانی جدید صادر و ۱۲۷ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است.

دهقان، درباره انواع کالاهای صادر شده از آذربایجان‌غربی نیز گفت: عمده کالاهای صادره از استان مربوط به انواع محصولات کشاورزی، انواع بیسکویت و شکلات، مصنوعات از مواد پلاستیکی، قیر، نفت، مربا، مس تصفیه نشده و غیره بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.