امام‌جمعه موقت تهران گفت: مبارزه جدی با فساد باید در دستور کار مسئولین استان قزوین قرار گیرد تا فضا برای فعالیت کارآفرینان پاک‌دست فراهم شود چراکه با فساد، کارآفرینان پاک‌دست از چرخه رقابت حذف خواهند شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین،
آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان قزوین با حضور مسئولین در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران در این مراسم اظهار کرد: قزوین از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و علمی جزو پنج استان برتر کشور است و در صنعت نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی ستون فقرات استان قزوین است و از ابتدای تأسیس شهرک صنعتی در قزوین نبض صنعت استان در دست کارآفرینان واقعی بوده است.

امنیت اروپا در گرو ارتباط منطقی با ایران است
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امروزه کشور ایران از جایگاه متمایزی در منطقه و معادلات سیاسی و اقتصادی برخوردار است، عنوان کرد: ایران نه تنها کشوری امن است بلکه ام‌آورترین کشور نیز محسوب می‌شود و امنیت اروپا در گرو ارتباط منطقی با ایران است.

وی اضافه کرد: استقلال سیاسی برای صنعت مهم است چون بدین‌واسطه از منافع ملی خود دفاع می‌کند؛ به دلیل موقعیت منطقه‌ای ایران و همسایگی با 15 کشور فرصت استثنایی برای تولیدکنندگان وجود دارد.

وی در اشاره به ظرفیت نیروی انسانی عنوان کرد: به استناد مراجع بین‌المللی، کشور ایران طی سه دهه گذشته رتبه نخست رشد سرمایه انسانی را به خود اختصاص داده که این سرمایه بزرگی است.

ابوترابی بیان کرد: تصمیمات آمریکا چالش‌هایی را در فضای اقتصادی خلق می‌کند ولی بسیاری از چالش‌ها به نفع تولید است؛ نرخ امروز ارز به نفع تولید ملی است و واردات را کاهش می‌دهد؛ در گذشته با ارز حاصل از فروش نفت کالای خارجی وارد کشور می‌شد و در حقیقت ایران به کلکسیون کالاهای خارجی تبدیل‌شده بود.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های اقتصادی کشور نشان می‌دهد در اوج فشار غرب میزان این شاخص‌ها رو به رشد است، تأکید کرد: باید از فرصت استفاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و در حال حاضر این فرصت در اختیار تولیدکنندگان قرار دارد.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: در کشوری می‌توان به آینده روشن امیدوار بود که تولید با محور صادرات شکل گیرد و اگر نگاه صنعتگران صادرات محور باشد جایگاه خود را به دست می‌آورند.

ایران با تولید مبتنی بر دانش می‌تواند بازار رقابت را بگیرد

وی خاطرنشان کرد: تولید مبتنی بر دانایی و دانش می‌تواند بازارهای رقیب را بگیرد و کارآفرینان باید به حوزه صادرات اهتمام جدی داشته باشند و دانش خود را عرضه کنند چراکه علم مرز نمی‌شناسد و ایران شایسته اقتصاد مبتنی بر دانش است.

ابوترابی با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی نفتی ماندگار نیست، افزود: در گذشته رشد کشور ناشی از انباشت سرمایه بود نه مبتنی بر تولید! ما نیازمند اقتصادی مبتنی بر تولید، بهره‌وری و تکنولوژی مدرن هستیم.

آمریکا می‌خواهد به‌ اجبار ریل حرکتی اقتصاد را متحول کند

وی تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد به‌ اجبار ریل حرکتی اقتصاد را متحول کند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم؛ اقتصاد ایران نیازمند رشد پایدار اقتصادی است و تحقق این امر به دست تولیدکنندگان ممکن خواهد بود.

امام‌جمعه موقت تهران یادآور شد: برخی از کشورهایی که درآمد نفتی دارند حتی یک دلار را وارد اقتصاد ملی خود نمی‌کنند چراکه سرمایه‌گذاری داخلی دلار حاصل از نفت به اقتصاد داخلی آسیب می‌زند.

وی اشاره کرد: برای کسب‌وکارها ده‌ها مانع وجود دارد و امروز نیز دشمن موقعیتی را ایجاد کرده است که واردات به‌مانند قبل سهل نیست چراکه دلارهای نفتی منجر به تسهیل واردات می‌شد که برای فرهنگ و اقتصاد آسیب‌های بسیاری را به همراه داشت.

ابوترابی گفت: در کسب‌وکار چالش‌های ملی وجود دارد که حل آن از وظایف قوای سه‌گانه است؛ مدیران استان اختیاراتی دارند که باید برای تسهیل کسب‌وکار از آن استفاده کنند.

امام‌جمعه موقت تهران در پایان تأکید کرد: مبارزه جدی با فساد باید در دستور کار مسئولین استان قرار گیرد تا فضا برای فعالیت کارآفرینان پاک‌دست فراهم شود چراکه با فساد، کارآفرینان پاک‌دست از چرخه رقابت حذف خواهند شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از 32 تولیدکننده تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.