به گزارش خبرنگار ایرنا ، این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفته است که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که نتایج اولیه کنکور سراسری روز چهارشنبه این هفته اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور سراسری کارشناسی از طریق سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی  www.sanjesh.org منتشر می شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در گفت گو با خبرنگار ایرنا از دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری خواست تا در صورت نیاز به مشاوره به پایگاههای دایر شده در مدارس استان مراجعه کنند.

اسفندیار نظری با تاکید بر این که آموزش و پرروش بر این پایگاهها نظارت مستمر دارد، افزود: متاسفانه بسیاری از افراد سودجو در فصل انتخابات خود را به جای کارشناسان و مشاوران جای می زنند در حالی که تمامی مشاوران و کارشناسان مراکز مشاوره انتخاب رشته آموزش و پرورش مازندران از سوی این نهاد انتخاب و تایید می شوند.

وی همچنین به هزینه های گزاف و هنگفتی که برخی خانواده ها برای مشاوره پرداخت می کنند، اشاره کرد و گفت : هزینه پایین از دیگر مزایای پایگاههای انتخاب رشته آموزش و پرورش است که بسیار ناچیز خواهد بود و در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

توجه به شرایط بومی در انتخاب رشته

نظری همچنین گفت : داوطلبان در انتخاب رشته باید مسائلی همچون شرایط بومی ، هزینه های ایاب و ذهاب و جغرافیای انسانی را لحاظ کنند و تا حد مقدور در جغرافیای بومی خود رشته مورد علاقه را دراولویت قرار دهند.

وی افزود : داوطلبان انتخاب رشته باید شرایط خوابگاهی ، مسکن و شرایط اقتصادی خانواده خود را در انتخاب رشته بسنجند تا خانواده ها متحمل هزینه های سنگین نشوند.

معاون آموزش متوسطه مازندران انتخاب رشته هایی را که بازار کار داشته و منطبق بر نیاز های جامعه و کشور باشد ، بسیار مهم توصیف کرد و گفت : متقاضیان نباید در انتخاب رشته خود عجله کرده و باید با حوصله دفترچه و شرایط آن را مطالعه کنند.

امسال ۵۰ هزار و ۲۵۲ دانش آموز از استان مازندران در پنج رسته انسانی ، ریاضی ، تجربی ، زبان خارجه و هنر در کنکور سراسری شرکت کردند که ۲۵ هزار و ۸۷۹ نفر از آنها برای نخستین بار کنکور را تجربه می کنند.

سال گذشته مازندران شاهد ثبت ۲ رتبه تک رقمی و ۲۰ رتبه ۲ رقمی در کنکور سراسری کارشناسی بود.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.