رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش عشایر، جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به‌ویژه دانش‌آموزان دختر است.

حمید قنبری در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی آموزش و پرورش عشایر، جذب حداکثری دانش‌آموزان با اولویت دختران است.

وی افزود: خوشبختانه امسال از راه‌های مختلف از جمله حضور میدانی در مناطق عشایری و درخواست‌های والدین برای ادامه تحصیل فرزندان خود به‌ویژه دختران، تلاش شد در مناطق مختلف مدارسی در دوره متوسطه اول و دوم راه‌اندازی شود.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی که صورت گرفت، قرار شد در ایذه بخشی از دانش‌آموزان در مرکز شبانه‌روزی این شهر ادامه تحصیل دهند. همچنین بسیاری از دانش آموزان در محل سکونت، تحصیل خود را ادامه خواهند داد که مجوزی به این منظور گرفته شده است و باید به تایید نهایی وزارت نیز درآید و پس از تایید نهایی توسط وزارت، ابلاغ می‌کنیم تا دانش‌آموزان نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: گذر تحصیلی از دوره ابتدایی به متوسطه اول و دوم خوشایند و ایده‌آل نیست و بسیاری از دانش آموزان عشایری به دلیل نبود مدرسه، به‌ویژه دوره متوسطه اول و دوم مجبور به ترک تحصیل می‌شوند.

رییس آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: اما با برنامه‌هایی که برای جذب دانش آموزان به‌ویژه دختران در نظر گرفته شده است، امیدواریم دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل کاهش یابند و برخی دانش آموزان نیز شناسایی شدند و برای آن‌ها مدارسی متناسب با مناطق عشایری احداث می‌شود. همچنین راه‌اندازی تعدادی مدرسه ابتدایی در دستور کار است.

قنبری بیان کرد: بیش از 200 دانش‌آموز شناسایی شدند که به هیچ مدرسه دسترسی نداشتند. این دانش‌آموزان در این فرآیند جدید جذب خواهند شد و به تحصیل باز می‌گردند. امسال سال خوبی برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

وی در پایان گفت: برای استمرار این موضوع و ادامه تحصیل دانش‌آموزان، نیاز به سرویس برای تردد وجود دارد. بسیاری از خانواده‌های عشایری با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند و امکان مشارکت در هزینه‌ها را ندارند بنابراین هزینه رفت و آمد این دانش‌آموزان باید از طریق منابع دولتی و خیرین تامین شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.