مدیر آموزش و پرورش سلماس گفت: ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری ممنوع است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین خیرجویی در جلسه شورای آموزش و پرورش سلماس افزود: ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری ممنوع است زیرابسیاری از اولیا دانش آموزان خود را در شهر ثبت نام می‌کنند و مدارس روستاها خالی از دانش‌‌آموز می‌شود.

خیرجویی تصریح کرد:  باید زمینه‌ را به شکلی فراهم کرد که ممنوعیت ثبت نام دانش‌آموزان روستاها در شهر به‌ویژه برای ورودی‌های پایه اول جدی گرفته شود تا به این ترتیب تراکم و توازنی که در نظر گرفته شده رعایت شود .

وی با تاکید بر لزوم آشنایی نزدیک دهیاران با مشکلات مدارس روستایی اظهار کرد: از دهیاران و شوراها انتظار داریم به‌صورت دوره‌ای از مدارس روستای خود بازدید کرده و ضمن آشنایی با مشکلات مدرسه، پیشنهاد‌ها و راهکارهای خود را ارائه کنند.

مدیر آموزش و پرورش با تاکید بر اولویت ثبت نام در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت دانش آموز ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دنبال تک پایه کردن کلاسهای درس هستیم اما به ‌علت ثبت نام دانش آموزان در شهر و در نتیجه تخلیه مدارس مجبور به چند پایه کردن کلاس‌ها می شویم .

خیر جوئی بررسی مشکلات ثبت‌نام مقطع پیش دبستانی را ضروری دانست و اظهار کرد: اگر چه متولی پیش دبستانی در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است اما برخی از ادارات و مهدهای قرآنی اقدام به راه‌اندازی مدارس پیش‌دبستانی می‌کنند که این امر برای ثبت‌نام در کلاس اول چالش‌‌برانگیز است، چرا که داشتن کد سناد سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان برای ثبت نام از موارد ضروری محسوب می‌شود .

وی تصریح کرد: اینکه هر کسی بر اساس نگاه خاص خود اقدام به آموزش در مقطع پیش‌دبستانی کند با محتوای آموزش و پرورش تداخل ایجاد می‌‌شود .

خیرجویی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه سرویس ایاب و ذهاب مدارس وجود دارد، اظهار کرد: امسال باید برنامه مدونی باشد تا خانواده‌هایی که نمی‌خواهند از سرویس مدرسه استفاده کنند، کتبی اطلاع دهند تا در صورت ایجاد حادثه‌ای پاسخگو باشند .

مدیر آموزش و پرورش سلماس با تاکید بر دقت در انتخاب خودروها و راننده‌ها برای جلوگیری از مشکل آفرینی احتمالی، افزود: گاهی خوردوهایی انتخاب می‌شود که مستهلک و غیر قابل استفاده بوده و نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها دارد .

وی در مورد پوشش لباس مدارس به دستورالعمل یکسا‌ن‌سازی پوشش لباس اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این طرح  آن است که وقتی دانش‌آموزان با یک پوشش باشند به عدالت اجتماعی نزدیک شده و دچار اعتماد به‌نفس می‌شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.