کورش داوری روز سه شنبه در آیین ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش اموزان به مناسبت هفته دندانپزشکی گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی زیر 14 سال جامعه هدف شبکه بهداشت برای ارائه خدمات دندانپزشکی است.
وی بیان کرد: در این طرح خدماتی از جمله معاینه، وارنیش فلوراید، ترمیم، جرم گیری، فیشیور سیلانت، بالیوتومی و کشیدن بصورت رایگان در طول سال تحصیلی به دانش آموزان ارائه می شود.
داوری تصریح کرد: در چهار سال گذشته 124 هزار مورد معاینه، 131 هزار مورد خدمات وارنیش فلوراید،43 هزار مورد فیشیور سیلانت، 25 هزار مورد ترمیم، بیش از سه هزار مورد جرم گیری، 2 هزار مورد بالیوتومی و 41 هزار مورد خدمات کشیدن به دانش اموزان شهرستان ارائه شد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه نیز در این طرح ، ارائه شاخص های مختلف سلامت دهان و دندان از کودکی را اولویت اموزش و پرورش دانست و گفت: باید این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود.
علی پورک پور با اشاره به هزینه های زیاد خدمات دندانپزشکی برای خانواده ها بیان کرد: نیاز است خانواده ها نسبت به ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان دانش آموزان همکاری کنند.
توزیع سه هزار بسته دندانپزشکی، تجلیل از پزشکان و کادر درمانی کلینیک دندان پزشکی الغدیر دهدشت، توزیع بسته های اموزشی دندان در مدارس و ارائه اموزش های لازم دهان و دندان از سوی بهورزان از دیگر برنامه های هفته دندانپزشکی در شهرستان کهگیلویه است.
بیش از 18 هزار دانش آموز در شهرستان کهگیلویه در حال تحصیل هستند که از این تعداد 10 هزارو 500 دانش آموز در مقطع ابتدایی هستند.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.