ابراهیم صالحی عمران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: دانشگاه فنی حرفه ای بدون ارتباط با صنعت، کشاورزی و خدمات معنا و ارزشی ندارد و به همین دلیل هم تغییر برنامه های درسی را با شناختی که از بازار کار وجود دارد آغاز کرده ایم.
وی ارتباط گیری با بخش های مختلف بازار کار را هم اقدام مکمل در کنار تغییرات محتوای دروس دانشگاههای فنی و حرفه ای برشمرد و توضیح داد: این دانشگاه به منظور ایجاد تسهیلات و کمک به تجاری سازی آموزش ها، تفاهمنامه های مختلفی با سازمان های مرتبط از جمله صندوق شکوفایی و نوآوری دانشگاه منعقد کرده و این روند ادامه دارد.
صالحی عمران گفت: در جهت کارآمدسازی آموزش های مهارتی این دانشگاه در جامعه، تفاهمنامه های خوبی هم با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و شهرک های صنعتی و بویژه بخش خصوصی که عهده دار صنعت ، کشاورزی و خدمات است، امضاء شده است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اعلام این که تفاهنامه همکاری متقابل بین دانشگاه فنی و حرفه ای و علم و صنعت و صندوق شکوفایی و نوآوری دانشگاه فنی مسیر وصل آموزش های این دانشگاه به نیازها جامعه است، افزود: تجاری سازی آموزشی به ما کمک می کند تا اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای با تاسیس شرکت های دانش بنیان بتوانند به صورت عملی و عینی وارد جامعه شوند و آموزش های ما حالت تجاری به خود بگیرد و صرفا اخذ مدرک مد نظر نباشد.
** راه اندازی 30 مرکز رشد
صالحی عمران یکی از مشکلات در مسیر بهینه سازی آموزش ها در دانشگاه فنی و حرفه ای را کمبود بودجه دانست و گفت: بودجه ای که در سال 98 برای ما پیش بینی شده حدود 13 درصد نسبت به سال جاری افزایش دارد که برای آموزش های فنی و حرفه ای کافی نیست.
وی توضیح داد: کارگاههای و آزمایشگاههای فنی و حرفه ای باید بازسازی شود چون دروس عملی در آنها محقق می شود، بنا بر این مواد مصرفی این دانشگاه قابل مقایسه با دیگر دانشگاهها نیست و انتظار این است که تفاوت ها در بودجه هم دیده شود.
این مسئول گفت: اگر آموزش های مهارتی مد نظر است و به دنبال پیوند دانشگاه با صنعت هستیم و نگرانی و دغدغه اشتغال وجود دارد، باید توجه داشت که این میزان افزایش بوددجه برای دانشگاه فنی و حرفه ای کافی نیست ضمن این که فنی و حرفه ای تنها دانشگاهی است که دولت روی آن سرمایه گذاری می کند و تحصیل در آن برای علاقه مندان و متقاضیان است تقریبا رایگان است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور همچنین از ارتباط گیری مناسب این دانشگاه با مجموعه پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: در حال حاضر مجوز راه اندازی30 مرکز رشد از هیات امنای دانشگاه اخذ شده است و علاوه بر این در حال مذاکره با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد مراکز نوآوری در تمامی دانشگاههای فنی و حرفه ای کشور هستیم.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای با برخورداری از حدود 160 هزار نفر جمعیت دانشجویی و 178 دانشکده و آموزشکده در 111 شهر و حدود 160رشته تحصیلی یکی از بزرگ ترین دانشگاههای کشور محسوب می شود.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.