رضا نصری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره ها زیر نظر مربیان کارآزموده این اداره کل در خوشه های صنعت، خدمات، کشاورزی و گردشگری به شکل محیط واقعی کار برگزار شده است.
وی افزود: تعهد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام در حوزه مهارت آموزی محیط واقعی کار سال جاری 551 نفر بود که با پیگیری های مدیران مراکز استان تاکنون فراگیری این آموزش ها به متقاضیان نزدیک 2 برابر افزایش داشته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام تاکید کرد: برای این تعداد متقاضی 368 دوره آموزشی مختلف تدارک دیده شد که با آموزش این تعداد کارآموز رشد عملکرد در بخش مهارت آموزی در محیط کار نسبت به تعهد سالانه در استان 104 درصد رشد داشته است.
نصری یادآور شد: هدف از برگزاری دوره های یادشده تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار ، ایجاد اشتغال، افزایش و ارتقای تولید است که با همکاری دستگاه های مختلف و با حضور جوانان برگزار می شود.
وی گفت: رکن اصلی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی است که در این قالب هزاران نفر ساعت آموزش بصورت کوتاه مدت در مراکز دولتی و خصوصی این استان به متقاضیان جویای کار ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، 14 مرکز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای استان ایلام در بخش دولتی فعال است که بیش از 250 حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه هدف آموزش می دهند.
در بخش خصوصی نیز 258 آموزشگاه آزاد در این استان وجود دارد که از این تعداد 150 واحد فعال و به متقاضیان آموزش های لازم را فرا می دهند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.