گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، محمدحسینی در جلسه شورای اداری آموزشی فنی و حرفه ای استان افزود: منطبق کردن ارائه آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار از طریق بروزرسانی آموزش های مهارتی، ارتباط مستقیم با مردم از طریق طراحی اپلیکیشن های جدید، تلاش و پیگیری در راستای ایجاد فضای مطالعاتی از طریق همکاری با دانشگاه ها ، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و توجه به مقوله گردشگری و کشاورزی در گیلان از ارکان اصلی در تاثیر بیش از پیش آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.
وی همسو کردن آموزش های مهارتی در راستای طرح اشتغال فراگیر را گامی مهم و اساسی در راستای ارتقاء آموزش های مهارتی دانست و اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی دقیق و منسجم توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان شاهد توسعه روزافزون آموزش های مهارتی در سطح استان و ارائه بهتر خدمات توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان ها باشیم.
جلسه شورای اداری آموزشی فنی و حرفه ای استان گیلان با حضور معاونان، روسای واحدهای ستادی و مراکز تابعه با هدف برنامه ریزی ارائه آموزشی های مهارتی و اقدامات اداری برگزار شد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای گیلان به خبرگزاری ایرنا، نشست مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای با مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در راستای سیاست های کلی مبنی بر نقش آفرینی مردم در فعالیت های اقتصادی و گسترش همکاری جمعی در جهت افزایش تولید، اشتغال و ارتقای درآمد روستائیان و همچنین به منظور احصاء و برنامه ریزی به منظور اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز برای کسب و کارهای روستایی در سطح استان در سال آتی، برگزار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، در این نشست با تاکید بر رویکرد آموزش های منطبق با نیاز واقعی بازار کار در استان بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه‌ ای مخصوص دو گروه شاغلان برای ارتقاء بهره وری و کارجویان است که به شدت نیازمند هدفمند کردن آموزش کارجویان در ایجاد اشتغال هستیم و انتظار داریم دستگاه های اجرایی در این باره همکاری لازم را انجام دهند.
سید مازیار سیدنژاد مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان نیز در این نشست بر ساماندهی آموزش های مهارتی حوزه روستایی از طریق شورای مهارت استان به دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد.
در پایان مقرر شد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، درباره آموزش تسهیلگران ایجاد اشتغال، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و همچنین در قالب یک پروژه به منظور اشتغال زایی آموزش های مهارتی برای گروه های هدف دستگاه های اجرایی شرکت کننده جلسه برنامه ریزی شود.
گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان به ایرنا نیز حاکیست، محمد حسینی مدیرکل فنی و حرفه ای استان در نشست با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت با بیان اینکه هفت مرکز آموزشی در این کلانشهر فعال است، اظهار امیدواری کرد که با مساعدت شورای اسلامی رشت فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه بهبود پیدا کند.
وی با بیان این که بایستی به فرهنگ کار توجه کنیم و به گونه ای عمل شود که احساس نیاز به آموزش های مهارتی در مردم ایجاد شود، خاطر نشان کرد: این امر با همکاری و تعامل هرچه بیشتر این اداره کل با شورای اسلامی رشت میسر می شود.
وی خاطر نشان کرد: در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای مشاوره هایی درباره مهارت آموزی ارائه می شود و افراد جویای مهارت و شغل می توانند بر اساس نیازها و تمایلات تحت آموزش قرار گیرند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز بیان داشت: از طریق مهارت آموزی در محلات می توانیم اوقات فراغت جوانان را پر کنیم، ضمن این که باید به مبحث ایجاد فضاهای آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشیم.
محمدحسن عاقل منش خاطر نشان کرد: در سرای محلات می توانیم از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی بهره مند شد.
در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.