افشین رحیمی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان تایباد گفت: 51 درصد هنرآموزان مراکز فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی مرد هستند که به دنبال اشتغال و یا ارتقای سطح مهارت حوزه کاری خود می باشند.
وی افزود: با هدف ارتقای سطح زندگی در حاشیه شهر مشهد، هم اکنون 83 پایگاه از سوی سازمان فنی و حرفه ای در این مناطق ایجاد شده که بیش از 10 هزار نفر را پوشش می دهد.
وی اظهار داشت: اداره کل فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی به منظور آموزش اتباع خارجی مقیم این استان نیز با پنج سازمان جهانی قرارداد همکاری دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر ساعت در روستاها از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند می شوند که نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های روستایی و مهاجرت معکوس داشته است.
رحیمی ادامه داد: در حال حاضر استان خراسان رضوی 998 آموزشگاه فعال دارد و از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه با ایجاد 52 آموزشگاه 167 نفر اشتغال در آموزشگاه های استان ایجاد شده است.
وی افزود: علاوه بر آن آموزش های فنی و حرفه ای در 12 زندان این استان ارائه می شود که بیش از 500 هزار نفر ساعت از این آموزش ها استفاده کرده اند.
وی بر توسعه و فراگیری آموزشهای مهارتی تاکید کرد و گفت: تلاش داریم با ایجاد تنوع و تعدد در طرحهای آموزشی، مهارت آموزی را بین اقشار مختلف جامعه گسترش دهیم.
وی اظهار داشت: فراگیری دست کم یک مهارت برای هر فرد در طول زندگی ضروری است.
فرماندار تایباد نیز در این مراسم گفت: توانمندسازی زنان و جوانان جویای کار روستایی در قالب شرکت تعاونی و زنجیره حمایت از تولید نقش موثری در پایداری جمعیت روستاها و اشتغال آنان دارد.
حسین شرافتی راد افزود: لازمه مهارت افزایی، خودباوری و خود آگاهی نسبت به توانایی ها و استعدادهاست و در نظر گرفتن بسته های حمایتی و تشویقی در سوق دادن افراد به سوی مهارت آموزی نقش مهمی دارد.
وی اظهار کرد: مهارت افزایی باید براساس نیاز و جامعه هدف برنامه ریزی شود.
وی گفت: امروز اشتغال یکی از مهمترین دغدغه های دولت به شمار می رود و مراکز آموزش فنی و حرفه ای به عنوان زمینه ساز اشتغال نقش بسزایی در کاهش بیکاری و ایجاد شغل دارد.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی دارای 55 مرکز ثابت دولتی مجهز به تجهیزات، امکانات فنی و حرفه ای و کارگاههای ثابت و سیار تخصصی است.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.