علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح عملکرد دفتر توانمندسازی زنان و خانواده این اداره کل، تاکید کرد: طی مدت یاد شده سه هزار و 123 زن سرپرست خانوار استان نیز از مستمری ماهانه این اداره کل بهره مند بوده اند.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال همچنین هشت میلیارد و 937 میلیون ریال اعتبار از سوی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی استان در قالب طرح های مختلف هزینه به عمل آمده است.
وارثی ادامه داد: برنامه بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری نیز از دیگر برنامه هایی است که برای یک هزار و پنج زن سرپرست خانوار زیر 50 سال شهری اجرایی شد.
این مسئول، تامین هزینه های سلامت جسمی و روانی 65 زن سرپرست خانوار، راه اندازی 2 گروه همیار، کمک به تامین ودیعه مسکن برای 11 خانوار تحت پوشش، تهیه 80 دست از لوازم ضروری مددجویان تحت پوش و 2 فقره کمک به تامین سرمایه کاری زنان سرپرست را از دیگر خدمات انجام شده در این مدت دانست.
به گفته وارثی، اجرای طرح بازتوانی و خروج از چرخه حمایتی برای 89 خانوار، برگزاری دوره های آموزشی برای 45 مددکار و کارشناسان مراکز دولتی و غیردولتی به همراه 2 دوره آموزش برای زنان سرپرست خانوار و شاغلان گروه های همیار از دیگر موارد خدماتی این اداره کل در حوزه توانمندسازی زنان و خانواده بوده است.
مدیرکل بهزیستی قزوین ادامه داد: در راستای تقویت امور مددکاری زنان سرپرست خانوار به 21 مرکز غیر دولتی همکار با دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بابت 2 هزار و 304 پرونده یارانه پرداخت شد.
وی، هدف این دفتر در فرآیند توانمندسازی و ارتقای کیفیت سطح زندگی خانوارهای زن سرپرست از بعد مادی و معنوی دانست و یادآور شد: در این رابطه برنامه های گسترده ای جهت ارایه خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی، روان شناختی طراحی و تدوین شده است.
بیدخام اضافه کرد: هدف اصلی از فعالیت های انجام شده نه حمایت مالی صرف، بلکه تسهیل و تسریع فرآیند توانمندسازی خانوارها بوده که با توجه به دغدغه اصلی آنها برای تامین هزینه های ضروری زندگی، تامین مسکن مناسب، تحصیل فرزندان و نیز بهره مندی از خدمات بیمه ای به دنبال آن هستیم تا زنان سرپرست خانوار را به لحاظ توانمندی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خودکفا کنیم..
وارثی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار براساس فرم های اشتغال، مورد استعداد سنجی قرار گرفته و با ارایه آموزش در زمینه مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای و نیز آماده سازی شغلی بتوانند برای خود زمینه اشتغال را فراهم کنند.
این مسئول اضافه کرد: دفتر توانمندسازی علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی و سرمایه کار بلاعوض، اقدام به تشکیل گروه های همیار کرده و با تاسیس گروه با حداقل 5 عضو و سرمایه اولیه 300 میلیون ریال، با توجه به مهارت آنان زمینه کسب و کار برای آنان را فراهم می کند. وارثی در پایان خاطرنشان کرد: این قشر از جامعه ضمن نظارت مستقیم با حضور مددکاران، پست تز یک سال اقدام به بازتوانی گروه خود خواهند کرد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.