به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی بهریستی، محمد محمدی قیداری افزود: شناسایی زنان سرپرست خانوار توانمند، علاقه مند و فعال در زمینه کسب و کار، تشکیل جلسه و دعوت از زنان و دختران خود سرپرست تحت پوشش، دریافت فرمهای مربوطه ثبت شرکت تعاونی از اداره، انتخاب نام شرکت و اعلام به اداره ثبت و تعاون، دریافت مجوز تاسیس و اساسنامه گروه و شروع به فعالیت و به رسمیت شناختن آن روند تشکیل گروه های همیار است.
وی اظهار کرد: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در این حوزه بشمار می رود و از این‌ رو طرح گروه های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استانهای کشور برای راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.
محمدی افزود: هر یک از گروه های همیار، متشکل از پنج تا هفت نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه های مختلف به فعالیت و تولید می پردازند.
وی، فراهم کردن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی و اقتصادی مربوط به خود، تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات، شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعیت جامعه هدف و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به بالفعل، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های رشد استعداد‌ها و مساعدت برای ارتقای دانش و آگاهی خانواده را از دیگر اهداف اساسی تشکیل و گسترش این نوع گروه ها ذکر کرد.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون 2 گروه همیار مینا کاری و ملیله کاری با اشتغال 11 نفر در شهرستان زنجان افتتاح شده و در این میان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب بهبود زندگی آنها می شود.
به گفته ی، این مسئول هم اکنون سه گروه همیار در شهرستان ابهر، 6 گروه در شهرستان خدابنده، چهار گروه در شهرستان خرمدره و پنج گروه در شهرستان زنجان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، با تشکیل 22 گروه همیار تحت پوشش بهزیستی که این گروه ها ابتدای سال 79 تشکیل شده، نزدیک به 150 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.
7320/6085
دریافت کننده: اعظم شامی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.