حمیدرضا براتپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 700 نفر از مددجویان بهزیستی با داشتن شرایط لازم موفق به دریافت این تسهیلات شدند.
وی افزود: تسهیلات اشتغالزایی ویژه جامعه هدف بهزیستی از محل تبصره 16 قانون بودجه کل کشور که از سه ماهه دوم اعلام شده با عاملیت بانک های مختلف در سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات در قالب طرح های کسب و کار خانگی که قابلیت انجام آنها در منزل وجود دارد (مشاغل خانگی ) با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار، افراد معلول و بیماران پاک شده از اعتیاد و به افراد دارای مهارت اما ناتوان در تامین سرمایه اولیه هستند با معرفی به بانک های عامل پرداخت می شود.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین کارآفرینانی که مددجویان و جامعه هدف سازمان بهزیستی را به کار گیرند می توانند از تسهیلات کارفرمایی استفاده کنند.
براتپور گفت: پرداخت تسهیلات، مکاتبه و پیگیری لازم برای جذب تسهیلات بانکی، معرفی متقاضیان توسط کارشناسان اشتغال استان و شهرستان ها و پیگیری به منظور دریافت تسهیلات توسط جامعه هدف سازمان و بازدید از اشتغال های ایجاد شده و بیمه افرادی که کارفرمایان بکار گرفته اند از مهمترین وظایف دفتر اشتغال مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان است.
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: 523 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه بخش پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی در استان از خدمات این نهاد بهره می گیرند.
محمدرضا سراوانی اظهار داشت: هم اینک 18 دفتر نمایندگی سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی مهمترین آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق، کودکان کار، اعتیاد و غیره ذکر کرد و گفت: بهزیستی در حد توان در حال ارائه خدمات برای کمتر شدن این آسیب هاست.
وی افزود: 14 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، دلگان، هیرمند، سرباز، چابهار، زهک، کنارک، مهرستان، نیکشهر و خاش خدمات رسانی به افراد درگیر با آسیب های اجتماعی را بر عهده دارند.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیگیری های لازم برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در دیگر شهرستان های استان در حال انجام است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.